Längtar så evinnerligt efter soffan och en sunkig söndagsfilm...

Hela helgen har varit ett flängande. Känner mig inte direkt utvilad till måndagen,och om en halvtimme ska jag ut till mormor och plocka upp äpplen och klippa gräs, åhhh va tråkigt...

Det är inte så att jag har något emot att åka ut till barbamormor, det blir allt för sällan. Ytterliggare en sån där sak som man kan få lite på sitt samvete att det dröjer mellan gångerna.

I fredags var jag på kalas, har en lillebror som fyllde femton (mitt släktträd är lite... låt oss säga modernt kanske förklarar det någon annan gång). Åkte i princip direkt efter jobbet. På fredagar är man inte så pigg efter en arbetsvecka, det man längtar mest efter är soffan och en bra film att somna till. Men ett trevligt kalas med mycket god mat var det.

I lördags var det sen dags för altanfest hos Mattias syster med sambo med sju-kamp. Medans de andra gled runt och tyckte det var småtrevligt att kassta lite freesbe, kubb och boccia bland annat gav jag järnet. Koncentrationen var skyhög att vinna var prio ett, att ha trevligt var bara en bonus.

Jag har en liten tävlingsjävel i mig som vaknar till ur sin slummer så fort han hör ordet tävla. Det är lite pinsamt ibland som när jag glidtacklar Kalle på drygt 2,5 år för att hindra honom från att göra mål på mig om vi lirar lite boll ute i trädgården eller när han springer skrikande efter mig "min boll", "min boll" i tio minuter och jag svarar "ta den då", "ta den då", fintar, petar bollen på sidan och springer om... hehe...

Hur det gick i sjukampen? Laget jag var med i vann förstås...

Åh när vi ändå är inne på kategorin vinna så hoppas jag att min lilla "jävel" är riktigt på hugget imorgon när slutspelet drar igång.

Men ett flängande har det varit i helgen och hemma får alla måsten (eller det finns väl inte så många sådana egentligen men om jag säger borden då) vänta.



Nähä nu är det dags att åka ut till barbamormor och göra sin samhällsplikt som barnbarn. Men åh vad jag längtar tills ikväll då jag äntligen ska få lägga mig i soffan och somna in till någon sövande sunkig söndagsfilm.

Dagens höjdare: Vann över Kalle i memory (från fyra år) tio gånger
Dagens magplask: Han vill inte sluta gråta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0