Inga mål, inga mål, mål, mål

Det vart en helt ok träning rätt kul faktiskt. Men när tränaren börjar med att säga att vi ska spela fem mot fem utan riktning (först undra jag förstås vad f-n han pratade om men när jag förstod att han menade utan mål) packade jag nästan ihop och åkte hem igen. Jag förstår inte varför det är så mycket jobbigar än när man har två mål. Alltså när man har en riktning, när man har ett syfte med passningarna, med brytningarna att göra mål att försvara mål det är mitt syfte med att spela fotboll.

Ja, ja jag vet man lär sig och röra sig och bla bla bla. Det är iallafall en mentalt jobbig övning för mig. Trots det var det ganska ok idag och vi hade ganska bra rörelse och passningsspel i vårt lag. Kanske inte var så dumt ändå.

Sen blev det kul. AVSLUT på mål massa roliga övningar med  mål!

1. Inkasst - två tillslag i mål (helst vill säga) men vi hade två riktigt bra målvakter idag Sally och Daniella.
2. Inkasst - nick
3. kasst från vänster - volley
4. kasst från höger - volley

Många höjdare idag förstås tror Calle var bäst med en riktig satelit.
Många sorkdödare eller strumprullare också.

Nu är det match på torsdag mot Sköllersta i dam div. 4 återkommer med matchreferat, kommer säkert vara helt opartisk jag lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0