Och vilken kväll det blev...

0 - 8 Hovsta - Lillån



Ibland när man kliver in i ett omklädningsrum (tro mig jag har gjort det många gånger) så infinner sig en speciell känsla, det finns en slags vittring i luften om att ikväll kan inget gå fel. Det känns när man drar på sig matchstället, det känns när man knyter fotbollsskorna och rättar till plösen. Uppvärmningen är inte tung den genomsyras av glädje, ingen nervositet ett lugn det känns att det är något på gång.

Åtta mål talar sitt tydliga språk det här var kvällen då Hovstaspöket en gång för alla åkte i graven. En svit på tre förluster i tidigare möten bröts och det med råge. Det var ett lag på banan och det var Lillån, som trots namnet spelade stor fotboll. En fotboll som vittnade om spelglädje och laganda, en fotboll som var anfallsglad och där bollen i vissa sekvenser gick som på snöre. Visst var motståndet i tamaste laget, men diciplinerat körde vi på. Jag tycker också att vi gör de mål som vi tidigare gått bet på. Kvist sätter två frilägen som hon själv skapar genom sin snabbhet. Hon visar sedan riktig kyla när hon rundar målvakten och lägger in bollen. Efter första målet går det sen lätt att göra det en gång till runda målvakten lägg in bollen i mål lungt och fint. Tremålsskytten Sätre gör en jättebra match och är som vanligt väldigt stark både i offensiven och defensiven ett utav målen kommer på hörna äntligen kommer vi rätt med löpningarna. Överhuvudtaget handlar matchen mycket om anfallsspel och det känns som vi tar kliv framåt hela tiden hela laget bidrar till att anfallet fungerar så bra.

Själv fick jag näta två gånger, skott utifrån, inte mycket att säga om mer än att skott lönar sig (sköt ju några gånger).  Och sen har vi ju självklart dagens höjdare behövs väl inte beskrivas så mycket mer än så Mia... Och jag tror att hon även får stå för dagens magplask det såg länge ut att bli jag själv på grund utav en glömd sportbh men sör du...

Mia ska SMS:a Kim innan matchen och be honom ta med en (sportbh alltså) för han ska komma att titta. Jag sneglade upp mot läktaren där Kim satt under matchen men någon top var inte med. Nu gjorde det inget för det fungerade lika bra med spets... Efter matchen kollar jag mobilen. Jag har fått SMS från Mia "Ta med en sport bh till Fia. En svart från Lopex". SAY NO MORE...

Ikväll var det våran kväll just nu känns det ganska bra när jag sitter här och skriver för visst är det så att den här goa känslan den dröjer sig kvar den ger mer, den vill man känna mer utav och jag är säker på att så kommer det att bli kanske redan på måndag det tror jag... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0