Behöver vila denna sargade kropp...

Det ända som flyter ikväll är badvattnet. Träningen idag hamnar nog på tio i topp i flopp för min del.

Så går jag in lite auktoritärt så där på träningen och säger till tjejerna att de måste gå in med kropp "ni kan inte stå en halvmeter ifrån det går inte att ta bollen då". Hoppsan hejsan fasen tjejer inte visste jag att ni lyssnade på mig då får man ju börja tänka sig för vad man säger...(även småsten kan flytta berg om viljan finnes det blev jag varse).

Sen ska vår eminente tränare demonstrera närkampsspel och vem är bra att använda då att visa på?

Som sagt det ända som flyter ikväll är vattnet som rinner ner i badkaret där denna stackars gamla sargade kropp ska få vila och läka.

Dagens höjdare: när träningen var slut!
Dagens magplask: oj, det var så mycket.

Men för att göra mig själv på lite godare humör och kanske någon annan så snor jag denna bild från min syster Lisas blogg det är även hon som är fotografen. Min lilla goding med sin favorit Bompa. Bompa är med i vått och torrt. Han börjar bli lite sunkig men jag vågar inte riktigt stoppa honom i tvättmaskinen han är sådär ingosad nu som bara en bolibompa drake kan bli. Kan ni förstå hur man kan bli arg på denna varelse här nedan? Jag kan knappt tro det själv. Men det är klart han sover nu...

Idag när jag skulle lämna dagis efter att ha sagt hejdå och pussat och kramat kom Kalle springande efter mig med händerna uppsträckta "mamma" Jag vände i dörren och lyfte upp honom. Han la sina knubbiga små gosearmar runt min hals och gav mig en puss, sen sa han hejdå. Det blev en bra dag, tänk vad viktigt det är med en bra start på dagen. Skit i gröten en puss och en kram och ett leende från denna lilla krabat makes my day...

Så kan det vara en dag i Sofias värld som en gott och blandat påse det mesta är väldigt gott men sen finns det några få bitar som smakar lite mindre gott. Det kan man väll leva med?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0