Morgonstress sätter rutinändrar press...





Ett annat inslag i livet är stressiga mornar. Min filosofi har alltid varit skit i att äta frukost, duscha på kvällen, sätt upp håret i en tofs, sminka dig på helgerna när du är ledig. På det viset har jag sparat in en halvtimme varje morgon som jag kunnat lagt på att sova. För morgontrött det är jag fy f-n vad jag är morgontrött...

Att vara morgontrött och samtidigt kvällspigg, ja, ni hör ju själva det är ingen bra melodi. Men det var då... and this is now...

Sover som en kruka vissa nätter på grund av att min älskade son kommer insmygandes på natten och kryper ner i sängen mitt emellan oss. Det går trots allt bättre och bättre för man har vant sig vid att alla ligger huller om buller med armar och ben överallt. Oppsan en liten fot i pannan! det är vardagsmat numera. Sen mornarna ja, öhh, pust, stön, jag är trött. Går upp och tror att min filosofi med att ha minimalt med tid ska hålla, den teorin bygger jag upp medans jag snoosar på väckarklockan (9 minuter till jag behöver ju bara ta på mig lite snabbt, göra välling och... det hinner jag). Sen blir det stressigt som tusan, jag är skittrött Kalle märker min irritation och tycker det är extra roligt att protestera. Vill inte klä sig, vill inte kissa, vill inte, vill inte...

Idag var jag helt uppstressad och helt färdig när jag halvsprang in på jobbet. Nä, måste göra någonting åt detta. Kan man ta bort snooz funktionen på väckarklockan? Fick ett råd från min kära sambo att gå upp lite tidigare så jag kan ta det lungt och göra mig klar först, äta lite frukost, vänta lite nu hinner normala människor äta frukost? Började räkna på hur mycket tidigare det kan handla om. Måste kanske söka ett kvällsjobb nu. Det kanske förresten är många äldre som vill ha lite sällskap på kvällen. Jag ska ge det en chans, släpa mig upp i gryningen, äta lite gröt, bläddra lite förstrött i tidningen och vad det nu är man gör. Från och med imorgon bitti lovar jag att gå upp tidigare för att undvika att borsta tänderna på mig och Kalle samtidigt som jag klär på honom kläder och sätter upp en tofs.

Det j-kliga är att jag kan inte lägga mig tidigare heller för nu för tiden är jag inte bara morgontrött nej, jag har blivit kvällstrött OCKSÅ så jag lägger mig redan tidigt! Är inte livet lite väl ironiskt ibland?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0