Bad, getingstick och grillat en typisk sommardag i min värld

Igår var det en typisk sommardag i min värld. Packa fikakorgen på morgonen för att bege sig till stranden. Det är ju konstigt att ingenting ligger där det låg förra gången. Letade efter min bikini, letade efter Kalles morgonrock, letade efter gula täcket och säkert fler saker. Men till slut kom vi iväg efter att ha väntat en kvart i bilen på Lisa (lillasyster) och hennes kompis. Vi åkte till leken och la oss ganska nära vattnet så det skulle bli lättare att hålla koll på Kalle när han likt en fisk plaskade i vattnet eller... När vi kom hem frågade mormor Kalle, "har du badat"? Varvid Kalle svara, "det var lite kallt"! Visserligen men ett dopp blev det för mig iallafall.

Kalle somnade i bilen och jag la över honom i sängen när vi kom hem (det är toppen att sova middag klockan fem). Satt ute på altanen och stickade (mössan till Lisa är snart klar) när jag hörde Kalle börja skrika. En geting hade lyckats stuckit honom. Innan man sen vet var... försök fråga en två och ett halvt åring var han blivit stucken, "där" pekade Kalle "där" och pekade på sängen. Jo det var ju där han blev stucken... Efter ett tag såg vi iallafall ett tjockt litet lillfinger (tänkte nu kankske den där för breda vanten som jag sticka kan passa iallafall, men slog bort tanken och hoppades på att svullnaden skulle lägga sig innan det blir så kallt så det blir vantdags). Som vanligt ropade jag på Mamma som bor i samma hus en trappa upp. Husrådet löd att blöta en sockerbit och trycka mot sticket, gick sådär. Sen låg Kalle på soffan på altanen och pratade med sin allra ynkligaste röst, " vill inte ha plåster, ja måste inte ha plåster, vad är det för dumhiter sticka mig, då får vi ringa polisen, (under tiden matar jag en liggande Kalle med söta björnar) jag måste ha godis, det måste man. Ja det är väl klart man måste när man är 2,5 och fått getingstick nog fasen gav det bättre lindrande effekt än sockerbiten.

Jag gick även in och läste på www.sjukvardsradgivningen.se en mycket bra länk att komma ihåg där det går att söka på diverse sjukdomstillstånd, det är bra att kolla där innan man åker till vårdcentralen för då kan man sen även hjälpa till att ställa sin diagnos det brukar vara bra för annars är det oftast lite för svårt för dem att veta vad man drabbats av.

Sen blev det så klart grillat ingen varm sommardag är komplett utan grillning. Till och med kubbet åkte fram, Mattias och jag krossade mamma och Carina.
 
Min mamma är så gullig (eller var hon onykter...). Vi kom och prata om fotboll och att jag hade match imorgon (idag) och Carina frågar var jag spelar, mest innermittfält, svarar jag. Hon blir lite impad och säger "åh du orkar springa så mycket". Då flikar mamma in och jag vet inte varför för det var kanske 10 år sen hon såg en fotbollsmatch vilket i och för sig förklarar kommentaren "jaa, hon är jätteduktig på att springa, hon springer jättesnabbt". Carina, jag och Mattias vi skrattade i en kvart så vi grät och mamma förstod inte alls vad som var så roligt.

Ja idag är det match och jag lovar att springa mitt fortaste, (Carina var sugen på att komma och kolla på hur snabb jag är), Lite annat lag än sist så vi får se vilken laguppställning det blir. Kanske Leffe vår tränare hade pratat med mamma sist innan matchen då han fick idén att sätta mig på topp istället för Kvist? Match mot Yxhult och en trepoängare är högst önskvärd. Magkänslan säger mig att det kommer en seger idag. Revangesuget efter sköllerstamatchen sitter i och laget ser starkt ut. Men först ska jag gå in på sjukvårdsrådgivningen och kolla upp min hosta som hängt i i två veckors tid.

Frukost dax i min värld ha de så bra i din puss och kram...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0