En underbar morgon... (för en som är morgontrött händer det ju inte så ofta)



Och så finns det mornar som är värda varje uns av vakenhet. I min värld var i morse en sådan morgon. (Min morgon började dock aningen senare än mina två killars morgon).  Kroppen är stel efter gårdagen men leendet är mjukt. En dinosaurie hoppar omkring i sängen som sekunden senare förvandlas till ett lejon eller nej nu är det en apa.

Tid och rum glöms bort för ett tag vi leker min älskling och jag. Skrattet är smittsamt så oerhört befriande inga tunga bekymmer vilar på dessa mjuka små axlar.

Var det senast igår som jag var mer eller mindre galen på honom?...

Tänk vilken förmåga de har vilka känslor de lockar fram hos oss, känslorna bottnar i en gränslös kärlek som blir starkare och starkare med tiden. Individen växer och blir en egen liten person, vem har han fått det där ifrån, frågar man sig det kan inte vara mig om det inte är något bra vill säga.

Du är så glad och väldigt givmild, du delar med dig (senast i morse ville du ge bort en gigantisk snorkråka till mig det var snällt). Du är ganska otålig och väldigt envis det är det vi inte vet var det kommer ifrån...

Du är kärleksfull och go (mamma), olydig och döv (pappa)... Du blir arg när du inte får som du vill, du blir glad när du får lördagsgodis (definitivt pappa). Du är en alldeles vanlig 2 snart 3-åring, alltså alldeles unik och speciell.

När du är vaken är du livlig ibland blir man alldeles matt, när du sover är det skönt men jag kan längta tills du vaknar. Jag tycker det är jobbigt när du kommer tidigt på natten och sover i vår säng, men om du inte kommit framåt morgonkvisten saknar jag dig och när jag hör dina sömndruckna steg ler jag och bereder plats.

Du luktar gott och du är underbar att krama, du är en pain in the ass vissa mornar, men inte idag. Idag är en underbar morgon.

Du är vår ögonsten vår guldklimp vårt allt. Vi älskar dig för den du är och det vill jag tala om för dig varje dag, jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig.

Kommentarer
Postat av: Therese Sätre

Jättefint skrivet och väldigt bra beskrivet hur livet är med de underbara små. Ha en bra helg. Ses på måndag. Kram

2009-08-15 @ 21:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0