Om partyklänningar och nattmaror, längtan till vintern och landet...






Här är de senaste fynden från ASOS.com

"Rosa" klänning Rainbeux
Svart klänning Killah
Blommig blus med ena sidan axellös chili pepper of london 

Nu är bara frågan när jag ska använda dessa fina utstyrslar? Det blir väl i sälen i vinter om ingen fest dyker upp innan...

Måste nu hitta ett par svarta ankel boots och ett par svarta höga stövlar inför hösten och vintern det är en stor anledning till att faktiskt längta efter vintern jag älskar stövlar... (Förresten så har jag 53 par skor och då tror Mattias att jag några i källaren också men det tror inte jag).

Har kommit på att det är bra att näthandla för då kommer man inte bara hem med kläder till Kalle.
 Lätt att det blir så!

Riktigt trött idag, både efter matchen igår och natten. Två tjejer hade catfight utanför vårat sovrumsfönster mot gatan som vi hade öppet för att det var så himla varmt. Då kändes det att vi bodde i stan. De höll på hur länge som helst, och skrek diverse trevligheter till varandra. Hela tiden tänkte jag nu slutar de väl snart för jag orkade inte gå upp. Idag när jag säger till Mattias, "vilka j-la puckon som höll på utanför i natt, jag höll på att bli galen" så svarar han, " vilka puckon vaddå"? Idioten (och det menar jag med så mycket kärlek som jag kan uppbåda) har sovit sig igenom allting och här har jag trott att han också har legat och våndats under natten och undrat när de där hormonstinna markattorna ska ta och dra hem och lägga sig. Nej då utvilad och pigg som en nyponros sitter han där mitt emot med ett flin "vaddå kunde du inte sova, jag hörde ingenting". Skit! Nej, men det var väl jättekul att han kunde sova...

Haha kom att tänka på en incident från ungdomens dagar när man var ute och rände på nätterna. Det var när jag fortfarande bodde hemma och vi bodde i brickebacken. Mamma vaknade alltid när jag kom hem, så hon hade alltid koll. Nästan... den här gången klev hon upp klockan 03-04 och ringde hem till min kompis (på den tiden fanns inte mobiltelefonen, eller den kanske fanns men det var väll inte fickmodell på dem exakt och de kallades för yuppienallar iallafall så hade bara gubbar med fina bilar sådana). Min kompis berättade att de hade skjutsat hem mig för ett par timmar sedan och släppt av mig på parkeringen. Mamma går ut och letar. Sen går hon in i mitt rum bara för att kolla men hon vet ju att hon alltid vaknar så där kan jag inte vara. Men jo, där ligger jag som en liten ängel och sussar... Kanske ett tecken på att hon började släppa taget jag var ju ändå 27... Nej, jag bara skoja 17-18 skulle jag tro.

För er under 25 vill jag bara förtydliga. Det fanns en tid för faktiskt inte alltför länge sedan då man inte hade mobiltelefoner. Det var ett hårt liv men vi klarade det, nej, sverige var inget u-land då.

Dagens höjdare: en riktigt givande dag på jobbet får det faktiskt bli.

Dagens magplask: snarare nattens maror, på en söndag...

Shit måste ut och flytta bilen åhhh va jobbigt! Datumparkering, ytterliggare ett aber med att bo inne i stan. Annars är det bra men nu har jag längtat ut på landet två gånger den här veckan, till tystnade och parkera vart du vill utan att låsa bilen för hit kommer ingen iallafall landet. Puss och kram en levande lam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0