Ett kilo om dagen gör susen för magen...

En riktigt bra dag på jobbet var det idag... Jag råkade bara svära en tant rakt i ansiktet, hon befann sig på fel plats vid fel tidpunkt kan man säga lite pinsamt var det iallafall. FY FAAAN, sa jag för att vara ordagrann.
Så kan det gå när inte haspen är på...

Just nu har jag konstaterat att jag går upp ungifär ett kilo om dagen, vilket visar sig på magen, baken och låren och ansiktet alla de där smickrande härliga ställena. Det är inte inbillning heller tyvärr beviset är att jag numera inte kommer i några byxor det är sant fy allt har krympt. Det är två par jeans som är gamla som gatan som sitter skönt som jag hade när jag vägde lite mer tidigare. Hört talas om jojobantare, tillhör nog den kategorin snart för jag har bantat två gånger nu frivilligt (och två gånger ofrivilligt, blev dumpad och åt dålig fisk).
Jag måste hejda mig men jag orkar inte... Min jobbarkompis och jag ska ta tag i det sen.... ha ha det har jag aldrig kört med någon gång sen...

Jo, (men efter jul och nyår) så har vi en liten tävling, det triggar ju alltid igång vinnarskallen i mig så det ska nog gå vägen. Jag tänker lägga upp resultaten här också så det blir lite extra press då alla mina 15 läsare kommer att kunna följa kampen mot kilona. Det är inte kul nu faktiskt...

Jag förstår inte hur det kan bli så här, jag är för vek, jag är svag för allt gott. Pizza, chips, kaffebröd... och snart är julen här, den feta goda julmaten, fast den tröttnar man på rätt snabbt. När annandagen är här vill jag ha en gammal vanlig hederlig pizza...

Fast igår åt jag gröt till frukost, sparrissoppa till lunch och bulgursoppa till kvällsmat och hårt bröd.
äh sen lite senare åt jag upp kladdkakan som blev över efter kalaset i söndags....
äh sen lite senare åt jag upp chokladkakan som var kvar sen fredagskvällen....
äh sen lite senare åt jag upp min sambo och min katt som blivt kvar sen 7-8 år tillbaka... Det är ju lite tomt nu men jag blev iallafall mätt.

Puss och kram ikväll ska jag iallafall träna fast det faktiskt gör ont i knäna... (eller knät iaf)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0