Sista matchen men då var vi redan på grönbete.

Det känns skönt att säga att det var sista matchen i den här serien för säsongen igår. Vi spelade lite för bra förra året och hamnade i bästa serien i år vilket visade sig vara numret för stort. Gårdagen blev tyvärr inget undantag.

Det som slog mig innan matchen var att det var tystare än graven på Lillåns planhalva vid uppvärmningen medans Frövi taggade hej vilt, de hade bestämt sig för att inte komma sist, det hade inte vi.

Det som slog mig efter matchen var att det var en spelare som jag registrerade under matchen som hela tiden ville ha boll, som viftade och försökte visa sig och ropa på bollen och det var Sarah. Jag kanske är orättvis och det kanske fanns fler så ursäkta isåfall, men det känns som att vi redan hade gett upp innan matchen faktiskt och redan var ute på grönbete.

Jag har faktiskt ingen aning om vad det blev. Lite bättre blev det i andra halvlek med en annan taktik. JC kom med tipset till Leffe efter matchen att vi skulle ha spelat så från början... haha "tack som fan"...

Ärligt talat för mig var det inte så tungt för jag tror precis som för flera andra att jag mentalt redan gett upp, det här blev en förlust i raden. Trots att den här inomhussäsongen går till historien som en av de sämsta och tråkigaste i hela min fotbollskarriär (vilket inte säger så mycket i praktiken) så måste jag säga att det gäller matcherna och inte träningarna där en hel del bra spel och bra spelkombosar förekommit.

På träningen sist dominerade svarta laget och JC:s rökare i mål var ett av de hårdaste skott jag någonsin bevittnat i en idrottshall både man och kvinna inräknad och jag har sett en del matcher vill jag lova.

Kanske vore kul att avsluta inomhussäsongen sedan innan vi går på grus med  en miniturnering, bjuda in två lag i samma division och få känna självförtroendet som match efter match sipprat ut sakta men säkert åter ta plats. För det är faktiskt så mina kära lagkompisar att vi är ett bra lag vi har bara mött lite tufft motstånd. Vi har nött tvåfotare och jag är säker på att vi, när vi får lite mer tid på oss på planen, lurar upp motståndaren på läktaren för att köpa korv. Så Leffe vad tror du? och vad säger ni andra skulle inte det vara jävligt kul?

Ps. jag vill bara påminna alla som inte införskaffat den obligatoriska julklappen enligt fotbollshederskodex till lagkaptenen att det fortfarande finns tid till detta. Ds.

Några av oss ses på tisdag, till er andra en riktigt god jul nya tag väntar nästa år. Var det inte 2010 som var Lillån dams år? Jag tror det, inga stolpar eller någon enstaka futtig poäng ska få stå i vägen för vår framfart, så med detta sagt vill jag även passa på att önska er alla ett riktigt gott nytt år.

Puss och kram till Lillån dam


Det var ju inte vi som spelade igår men vi på bilden har ju faktiskt varit med och vunnit två matcher i år inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0