Ho ho, det är bara jag här som skriver lite om mitt anspråkslösa lilla liv...

På jobbet går det jävligt bra, måste jag säga, är till och med impad över mig själv... vad nu det betyder, det jag menar är att jag är stolt över vad vi jag och mina två kära, fina kollegor har åstadkommit under drygt ett och ett halvt år. Nu är det bara november och december kvar sen ska jag skriva slutrapport, det känns väldigt skönt faktiskt. Undrar hur det kommer kännas sen?

Jag funderar på om jag ska gå ner i tid ett tag och jobba åttio procent fram till sommaren iallafall, ta igen lite tid med Kalle (så att vara lyckad på jobbet har sina baksidor).

Är lite stressad och magkatarren har gett sig till känna (så att vara lyckad på jobbet har sina baksidor), jag var hos min guru i tisdags morse och fick lite behandling och lite natrium för magen, vi får se hur det artar sig. Det gäller nu och lyssna på kroppens signaler och ta det lite lugnt och vila, men det är så svårt. Det är mycket lättare att inte låtsas höra vad kroppen har att förtälja. Knäpp man är... Idag tog jag ett moget beslut att stanna hemma från träningen iallafall eftersom jag känner mig helt slut, ska försöka komma i säng tidigt och läsa lite.

På tal om att läsa hade jag bokcirkel hemma hos mig igår, det var bara två som läst ut boken som vi skulle ha läst. Jag var inte en av dem (så att vara lyckad på jobbet har sina baksidor)... Men den är skitspännande så jag längtar att få läsa mera. Det är Johan Theorins Skummtimmen som jag läser. Kommit till lite över halva och gillar den skarpt. Jag tycker om karaktärerna de känns riktiga på något sätt. Sen är den spännande och lite kuslig, tragisk men man anar en ljusning, så läs den...

Nästa gång ska vi diskutera Mossvikenfruar av Emma Hamberg, den handlar om en kvinna i typ min ålder som hittar en fotorulle som innehåller hennes sedan länge älskade i en annans armar. På baksidan ställer hon frågan, vad skulle du göra?

A. Älska, glömma och förlåta
B. Älska, glömma och förbli evigt bitter
C. Finns det något tredje alternativ

Vad skulle ni göra? Hon kanske är lyckad på jobbet?

Helgens planer då...
Imorgon är det fest igen! Kicki kompis från Österrike är på blixtvisit. Det får bli mycket lugnt för mig, med tanke på magen (så att vara lyckad på jobbet har sina baksidor). Vi funderar på att gå på bio med Kalle för första gången på lördag, spöket Laban går den håller på 40 minuter vilket nog är ganska lagom. På söndag fyller pappa, va ska man ge han då? Svårt fall. Sen är det november, va fort det går helt sjukt.

Jag väntar på nya kläder från ASOS, de har inte kommit jag börjar bli lite orolig att någon har nallat i våran brevlåda... Hämtade ut kläder från H&M i förrgår, men det vart inget bra så det är bara att skicka tillbaka. Förresten ett par mysbrallor blev bra ska ta och hoppa i dem nu... Förresten så har jag hittat garn som passar till Gurras mössa så han slipper gå i en halv mössa eller ett j-ligt brett pannband.

Kram och kyss jag åt 23 potatisbollar nyss!


Kommentarer
Postat av: Lina

haha, vilken kolla du har!

Pappa fyller imorgon fredag den 30 Oktober!

Och köp kläder åt honom för det behöver han :)

2009-10-29 @ 22:13:10
URL: http://linaoforebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0