Kattspyor och bajsblöjor skänker kanske inte vardagen någon strålglans...

Jaha, dags för en uppdatering av det som händer i min värld. Det är väldigt spännande... eller inte.
Måndags: jobba, kom hem, laga mat, åt mat, la Kalle, tittade på tv, gick och la mig.
Tisdag: jobba, kom hem, laga mat, åt mat, la Kalle, tittade på tv, gick och la mig.
Onsdag... ja, ni börjar kanske ana ett mönster.

Men kanske om man gräver lite djupare att man kan hitta nyanser som liver upp i sin annars lite slentrian mässiga och tråkiga vardag. Jo, så är det nog. Jag har ju en guldklimp som tillför mycket glädje varje dag (dessutom tillför han en del annat också men nu skulle jag fokusera på det positiva). Men va fan nu spyr katten, och för mindre än en timme sen böt jag en skitblöja på Kalle som inte var av denna värd, jag tror det var världsrekord jag kan inte påminna mig om när jag senast kände en odör som framkallade kväljningar ifrån min lilla, hm var det guldklimp jag sa. Ja, alltså sånt som livar upp vardagen, få se nu... det var då själva den ska det vara så himla svårt att hitta något som har förgyllt min vardag den här veckan, vad är det här?

Okej, den här veckan kanske inte går till världshistorien som världens roligaste, men, ja, jag säger men veckan är ju som bekant inte slut än. På fredag är det nämligen fest, ala fotbollsgala, vilket ju faktiskt kan sätta piff på veckan som helhet.

För övrigt är jag inne på mössa nummer fem nu till min syster Lisas pojkvän med det alldeles bedårande namnet Kalle. Jag har dessutom lovat lillebror Gustav en. En i mitt fotbollslag tyckte jag kunde sticka en grön och vit till alla i laget, som en lagmössa, fiffigt Elin! Nu när jag avslöjat vilket flashigt vardagsliv jag har så är det väll bara att sätta igång, nej där går gränsen va...

Kattspyor och bajsblöjor kanske inte skänker någon strålglans till vardagen men det är mitt liv, eller en del av mitt liv rättare sagt det finns ju en hel del annat också.
Nähä, dags att gå och laga mat, sen äta mat, sen ska jag lägga Kalle, kolla lite på tv, sen går jag nog och lägger mig...

Dagens höjdare: Blev överraskad med en mysig fika (kaffe och kanelsnäcka) med familjen när jag kom hem från jobbet, det sätter guldkant på vardagen (om man är 95 :-))...

Dagens magplask: Vad tror ni jag ska göra nu gå och torka kattspya, härligt blanda sen den doften med tidigare bajsdoft som ännu inte lämnat näsan helt och hållet så har ni det...

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: elin

Tack, en strålande idé om jag får säga det själv! Dessutom skulle vi kunna dra nytta av att vara först med det senaste fotbollsmodet, det har ju poängterats hur dåliga vi är på att dra in pengar till klubben - vad sägs om Lillån dams mössmodevisning, the new collection by Fia K!

2009-10-08 @ 15:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0