I had a dream...

That one day... skulle jag åka till Barcelona och se Zlatan in action.

Jag sitter på flygplanet och flamsar och fnissar med två av mina gamla vänner Mia och Colan. (Ja, alltså vi har varit vänner länge vännerna är inte gammla till ålder inte så iallafall). Zlatan är med på planet...
Han står i toakön och jag går dit och ställer mig bakom, för jag är kissnödig...Zlatan vänder sig om och frågar om vi ska på fotboll. Vi har inte kunnat fått tag på några biljetter men vi har inte gett upp tanken på att få tag på några när vi kommer ner även om de säger att det är svårt (troligen el classico som ska spelas). Zlatan är väldigt, väldigt lång och jag får nästan nackspärr när vi pratar. Jag fixar det, säger han på sin rungande rosengårdsdialekt. Han säger till mig att vi ska ta oss till en lucka vid södra entréen bla, bla, bla, så ska han reservera biljetter där till oss, alltid kul med svenska fans på matcherna...

Sen sänker Zlatan rösten och säger lite diskret, om jag vore du skulle jag ta toaletten i andra änden av planet, han pekar på magen och gör tummen ner... Jag tackar för tipset och säger, jag vet inte vad jag är mest tacksam för biljetterna eller det senare rådet. Då spricker Zlatans ansikte upp i ett sånt där flin som bara han kan fyra av.

Jag tackar så mycket och går och ställer mig i andra kön, jag tror Zlatan står och sneglar lite på mig, han blev nog lite förtjust... Men Zlatan för mig är bara en gigantisk fotbollsspelare så jag kan stå kvar där cool och oberörd för de beundrande blickarna...

Sen vaknade jag....


Funderar om jag ska gå ut ikväll igen, sminket är nämligen fortfarande kvar från gårddagen och håret helt okej. Fan vad hårspray är bra. För att inte tala om den här lilla, lilla burken med puder som ger ett lyft för håret utan att man behöver tupera, skit bra grej. Märket är Lanza, produkten heter Powder up texturizer. Gillar också min nya mascara Maxfactor, false lash effect.

Kvällen igår var som oftast roligast på förfesten, med mycket äh, låt oss säga blandad musik, spotify har ju öppnat en helt ny värld... Kicki och Ossi var hemma från tyrolen och hade bjudit in till fest hos Colan, as usual... Jag tror Colan var med på det också... Iallafall mycket god mat och goda vänner, som alltid när vi ses... En sväng på O´learys blev det innan taxin körde mig hem. (Mycket bra band på O, de spelade västkust rock...)

Nej, jag går och tvättar bort den vädigt lugna gårddagskvällen. Var hemma halv ett, låg och kolla in roast på Berns innan jag sussade. Jag gillade Sofia Wistams skämt om Petra Medes tuttar. Typ att alla skulle vara glada att det var Sofia och inte Petra som hade visat tuttarna på Pride för då hade folk kommit springande med clerasil, hahaha (asg).

Spöket Laban på bio idag med la familia, det blir kul... hoppas jag!

Kram och kyss får jag inte frukost snart kommer jag se ut som en svältfödd ryss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0