Stoppa åldrandet...

Ska åka iväg och lira lite innebandy snart. Jag har ont i foten. Men det är värre med fotboll för det gör ont när jag sparkar på bollen springa går rätt bra. Igår när vi tränade fotboll hade vi personliga samtal med tränaren, vilket gick ut på att han skulle tala om vad vi skulle jobba på och lite hur mycket vi tänkt att satsa.

Vilken skräll det blev när tränaren tyckte att jag borde jobba på konditionen...
Jag har en rubrik som heter träning kolla alla inlägg som finns där så förstår ni att det finns en del att jobba på där...hm.

Satsa, hur ska jag satsa jag är för fan trettiofem år jag kan inte satsa eller kan jag? Allt talar emot det, när man skriver på facebook att man har varit och tränat fotboll får man kommentarer från gamla lagkompisar som lagt av "hur orkar du"? Svaret är för att jag tränar, tränade jag inget så skulle jag inte orka, man får ju energi av att träna. Sen är ju träningsformen individuell.

För det mesta är fotboll roligt, igår var det tråkigt, ont i foten, dåligt tempo (för lite folk), obefintligt passningsspel. Vi kör lite hörnvarianter med skott och en annan spelövning de är i och för sig roliga. Golvet i hallen är så jäkla halt så man kan inte ta ut löpsteget alls man springer och spänner sig som en skitnödig älg... Vilket är tråkigt för oss kanske roligt om man tittar på.

Jag ska köra på nu inomhus sen får jag se... jag är definitivt inte intresserad av att göra något halvdant, jag vill inte träna en gång i veckan och sedan sitta på bänken, bestämmer jag mig väl för att vara med så kör jag så det ryker och ryker det inte kör jag ändå. Om jag känner att det inte blir helhjärtat att jag inte kan vara med så mycket som krävs så lägger jag av.

Förresten sa Leffe (vår tränare) att han hade funderat på mig som ytterback, när man blir äldre kanske man får flytta ner ett hack. Beslutet om att fortsätta eller sluta blev genast mycket lättare eller...
Först tänkte jag aldrig, sen tänkte jag, kanske det!  Att spela innermitt är rätt kämpigt och slitigt för kroppen.

Sen tyckte han att jag skulle stoppa åldrandet, men det kanske blir svårt? Ja, kanske det... Jag kommer ju inte fylla trettiofyra nästa gång det är en sak som är säker...
I nästa andetag säger han ja, vi klarade ju oss utan dig halva säsongen så...

Hur tolkar man allt detta är jag på väg att bli en belastning?

Jag är lite orättvis vissa saker har tagits ur sitt sammanhang, men det är ju konstigt vad man väljer att lyssna på. Men om folk hela tiden håller på och säger att man är för gammal för att spela fotboll så tror man ju till slut på dem att det är någon jäkla tabu. Det kanske är det som är det största hindret. Det och att man får andra prioriteringar i livet fotbollen kommer längre ner på viktigt listan.

Jag kommer aldrig stå och studsa och hoppa i grupp till musik med kordinationsövningar som kräver MVG i akrobatik och timing. Jag kan för fan knappt hoppa jämfota och klappa händerna samtidigt. Vad ska jag göra om jag inte längre spelar fotboll?

Måste dra nu men kram och puss någon dag ska jag åka lila buss.


Kommentarer
Postat av: Lina

Du kan alltid börja köra spining med mig ;)

2009-10-21 @ 20:51:54
URL: http://linaoforebro.blogg.se/
Postat av: Fia

ja, det skulle vara kul, kanske det...

2009-10-23 @ 09:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0