Seger mot blågult, Lillån dam tar nya skalper...

Idag var det dags för träningsturnering där motståndet var inga mindre än blågult och Hovsta...

Ja, nu var det inte Lotta Schelin och gänget, utan dövlandslanget men ändå...
Lillån segrade med 3-0. Efter en lite trevande start började vi hitta rätt i positionerna och vi lyckades riktigt bra med att stänga dem med boxen. Det var inte helt lätt att få ihop lag till eftermiddagens drabbning då flera flitiga flickor skrev högskoleprovet. Som vanligt var det tjejer från LEA-laget (flicklaget) som ställde upp. Idag var det Anna och Elin och de var fantastiskt duktiga. Det var ganska lågt tempo i matchen, emellanåt visade vi upp riktiga fina spelkombinationer. I andra halvlek tyckte jag styrspelet började fungera bättre och vi fick ytor och kunde anfalla mera. Blågult kändes aldrig riktigt hotande, en komfortabel seger måste jag säga. Vi hade lite liknande spelidé men det som avgjorde tror jag var lite snabbare omställning och passningsspel från vår sida.

Andra matchen mot Hovsta blev ytterliggare en seger denna gång med 4-2. De hade lite högre press, vilket gjorde att vi fick lite snabbare spel. De stack upp på några hörnor och hade förutom målen ett par vassa målchanser, men jag tycker att vi kontrollerade matchen och var det bättre laget. Ett rättvist resultat. För att vara första matcherna för i år och med lite nya spelare tycker jag det var en bra insats av samtliga, bra inställning.

Så här glad blir man när man vinner!!!

Dagens höjdare: Jag måste säga Pernillas mål när hon gör en "drabakomhälenfint", backen är uppe på läktaren (fast det fanns ingen läktare men ändå) och sen sätter dit den iskallt, riktigt snyggt.
Dagens magplask: När Kvist kommer i 180 knyck och blir fälld, då blir det ett rejält magplask.

Dagens tränarduo Nilz och Goran, taktiken var klockren för dagen sparka, spring...

och så naturligtvis laget för dagen....

(Lagfotot: stående, Goran, Elin, Hanna, jag, Sätre,
sittande, Pernilla, Anna, Kvist (som har upptäckt en spindel som kryper på Tess ben, hon funderar på om hon ska ta med den hem, den är väldigt söt nämligen), Sara och liggande Tess.

 

Jag har ingen aning om hur det gick mellan Hovsta och Blågult, tyckte nog Hovsta var lite vassare. Kul var det att spela iallafall. Jag kommer inte ihåg vilka som gjorde mål heller. Men jag var där tror jag, eller?

Nu blir det filmtajm och soffläge.

Kram och kyss imorn blir det nya hyss!!!


Kommentarer
Postat av: Lisa

nej det blev inte dom skorna faktiskt!!! sådetsåå

2009-10-24 @ 21:56:02
URL: http://famoous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0