En fotbollsmatch håller på i nittio minuter...

Lillån - Eker 3-1

2 matcher kvar och om jag förstått tabellen rätt (om två lag går upp och ÖSK inte kan gå upp) så ligger vi just nu på uppflyttningsplats på väg till division 3. Men... det är två tuffa matcher kvar och varje poäng är viktig. I skrivande stund vet jag inte hur det gått för Laxå för det är dem vi fightas med de mötte sturehov ikväll.

Som matchen började trodde jag inte att slutresultatet skulle bli det, det blev. Men just nu är Lillån ett lag som har medvind och ett sådant lag kan vinna utan att spela på toppen av sin förmåga. Vi hade jättesvårt att komma in i matchen. Eker spelade långbollar, vi rensade, bollen kom tillbaka. På mitten kändes det som man var och bevittnade en tennismatch. Bollen gick över hela tiden. Vi hamnade för långt ifrån varandra mitt och topp. Vi lyckades heller inte med pressen. Inget gick vår väg. När domarn sedan höjer pipan och dömer straff efter att Kvisten slitet sig loss med bollen på väg mot mål och blir fälld så får vi då chansen att komma in i matchen. Jag kliver fram mot bollen det har ju gått bra tidigare. Det är ren obeslutsamhet som gör att jag slår en rent ut sagt usel straff, plockpotatis för målvakten. Nej, då kändes det ganska mörkt...

Hörnan strax därefter är nära att gå in men målet uteblir. När vi går ut i pausvila känns det som att Eker slagit av något på tempot. Var de lite trötta? var min tanke när vi gick in för att spela de sista 45 minuterna. Jag tror det tog 20-25 minuter in i andra innan kvitteringen kom. Hanna slår en frispark från högerkanten från halva halva ungifär som dimper ner i straffområdet, Olivia slår in bollen och det är såååå skööönt. 

Jag vet inte om vi hade orkat fortsätta jobba så mycket längre om inte målet hade kommit, det kom i rätt tid och tillförde mera kraft. Ett mycket viktigt mål! Sen får jag tillfälle att revanschera mig för den usla straffen, får på en hygglig träff på en pass från Olivia och bollen går in i mål... Det kändes i hela kroppen, tack för kaffet!

2-1 ledning och nu kör vi kämpar och sliter försöker hålla dem borta från vårt mål, stenhårt hemåtjobb som gäller. Vi lyfter lite längre bollar och en boll från Sätre hittar fram till Kvisten som sedan från en mycket dålig vinkel lyckas med konststycket att sätta spiken i kistan... 3-1 och vi gör det igen.

Vi glöder inte alls idag men vi tar fighten och vi ger ta mig tusan inte upp i första taget. Jag måste ge en extra eloge till Julia som gör en jättebra insats på vänsterbacken idag. Lugn och trygg, beslutsam jag är väldigt imponerad en lite tjej kanske men en stor back :-). Sally i mål är också en cooling fick jobba lite mer idag än sist, gör det också väldigt bra.

Det bästa med den här matchen är vändningen. Det är starkt att komma igen och vända på steken och vinna. Efter första halvlek när första målet satt tänkte jag ett poäng det är bra. Men Lillån dam nöjer sig inte med det, idag var det vinst som gällde en match är ju trots allt 90 minuter.

Dagens höjdare: 3-1 mot Eker
Dagens magplask: usla skit straff...

Puss och kram fortsätt kämpa Lillån dam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0