Det blir definitivt en kopp kaffe iallafall...

Onsdag=ledig dag, kolla på film, gå i pyamas, fundera på att sätta på en kopp kaffe, titta ut, konstatera att sätta på en kopp kaffe är en bra idé. Titta ut igen, konstatera att det ser lite kallt ut och att det troligtvis är bäst att hålla sig inne på tal om inne, kom just på att jag glömt Sally ute (katten alltså bäst att vara tydlig om någon skulle få för sig att det var ett barn och ringa socialen, tror inte det finns en kattsocial, borde kanske finnas, ändå många som är dumma mot sina djur)  går och släpper in henne nu...

Stod och väntade vid dörren, hon kollar alltid så menande på mig när jag släpper in henne efter att ha glömt henne. Är ju ingen fara hon har päls och fryser inte och borde kunna klara sig ute en halvtimme utan att förebrå mig för vanvård tycker jag...

Idag skulle jag kanske ta tag i något av nedanstående:

Renovera köket
Måla om i sovrummet
Rensa i rabatterna från gammla övervintrade växter
Tvätta och olja in soldäcket
Rengöra altanen och utemöblerna
Rensa i källaren, skruva isär babysängen (stått i 1,5 år endast)
Kasta massa skit
Beställa fönsterputsning

... och sen det vanliga...

varje dag är det detsamma putsa, tvätta, städa, damma... (eller någon gång ibland vore ju bra iallafall). Kanske men jag säger bara kanske kan jag damsuga idag... hmm tål att tänkas på...

Var på möte igår, en kille från stadstrafiken var där och berättade om de nya busslinjerna. Är nu totalt insatt, visste inte hur länge man kunde diskutera att buss 1 går från a-b och buss 2 går från c-d, uppenbarligen väldigt länge. Blir otroligt frustrerad när folk frågar frågor trots att det är helt ointressant och otroligt självklara svar som de vet men ändå känner sig obligerade att fråga bara för frågandets skull. Är rädda för att verka ointresserade annars och de hade ju bjudit dit honom så... själv gäspade jag när de frågade är det någon som har några frågor. Inte synligt förstås nej, inombords jag är ingen hedning, jag är sofistikerad och socialt skolad. Men tycker det är bättre att inte ställa frågor om man inte har några... Skaka på huvudet och le och liksom indikera att det här var en så tydlig och klar presentation så inga frågor krävs... ibland lägga till, intressant...  Alla tänker inte lika...

Tror definitivt att jag går och sätter på den där kaffekoppen nu man måste ju börja någonstans. Är det inte också ganska fantastikst hur man kan skriva ett ganska långt inlägg om just ingenting... 


Puss och kram jag spelade fotboll igår och fick inte ont i mitt lår!

 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0