Det gör ont men det går och sen blir det ju så bra...

Idag börjar fotbollsträningen igen. Det ska bli skönt att röra sig och komma igång, tror jag... Jo, men det ska det. Hoppas det blir mycket spel idag :) Hoppas ju alltid att det blir mycket spel för det är så kul. 

Men jag vet ju alltför väl att det är försäsongsträningen som börjar nu vilket innebär att det inte blir till att ligga på latsidan. Vilket innebär kondition, styrka, kondition, styrka, teknik och lite spel...

Jag ska försöka vara med så mycket jag kan för det finns ingen bättre känsla än att vara bra tränad och ha bra kondition. Allt blir så mycket lättare då och fotbollsspelet så mycket bättre. När konditionen är dålig hänger varken kropp eller huvud med, det känns som man har kvaliteter inom sig som man inte får ut, man gör sig själv ingen rättvisa. När konditionen är bra, ja då... har man inget att skylla på... haha.

Man kan ju i och för sig alltid skylla på dåliga bollar, passningar, planer etc.

När jag tänker efter får jag ofta dåliga passningar ;) hehe

Har hört rykten om att det kommer lite "old and gold" ner på träningen ikväll, här pratar vi allsvensk rutin (och inte så old heller det bara lät bra). Har även hört att det kommer en spelare med division två kvaliteter, det blir spännande. Det har också florerat rykten kring ett eventuellt uppdykande från en blond tjej med "bruna slingor" (hihihi, hohoho, hahaha förlåt lite internt men ni som va på fotbollsavslutningen fattar, bruna slingor... hahaha).

Vi får med andra ord visa upp oss från vår bästa sida ikväll Lillå tjejer för vi vill gärna ha några fler att fightas med om platserna i startelvan i vår. Så försök att vara lite trevliga och så där...

Ja, för nu börjar det, försäsongen några månader där vi kommer att betala med blod svett och tårar (och lite medlemsavgift). Det ska vara jobbigt, det ska göra ont, det ska vara grinigt, man ska nästan inte orka, man ska svära och hata tränaren... för då mina vänner har man haft en lyckad försäsong.

I kväll börjar förberedelserna inför seriestarten och vi ska vara redo när dagen D kommer. Ta skiten nu och det kommer bli så mycket roligare och lättare när vi kommer ut på gröngräset, det är bara att bita ihop vi är snart där. Var det inte 2010 som skulle bli vårat år? Upp till bevis! Det är nu det gäller tro mig...

Puss och kram det är så svårt att hitta på något rim varje gång, så jag tror jag istället brister ut i en sång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0