En lysande strategi

Världen känns lite annorlunda idag, jag vet inte men kanske beror det på att jag har bestämt mig för att jag från och med nu bara kommer att göra det som känns bra för mig. Och observera det är bara en punkt efter den meningen inte tre, jag lämnar inget hängande i luften den här gången, det är bara så det är. Jag kommer inte göra någonting som jag inte har lust med eller som inte känns bra för mig. Det är en lysande strategi, det känns lovande.

En annan teori som jag skrivit om tidigare som faktiskt också har besannats, är att göra saker när man har lust. För oftast så får man lust nån gång fast det tex är disken, för lusten att diska blir övervägande olusten att se skiten.

T.ex. så köpte jag ett tyg för, ja, det är nog ett år sedan, för jag tyckte det var skitsnyggt och hade en idé om att vi skulle ha den på väggen istället för en tavla.

Så i lördags, ja dryga ett år senare, slog jag till, jag kände mig kreativ, det kliade lite i fingrarna och nu så sitter den där som en fondvägg bakom sängen, det blev jättebra och mina vänner det var jättekul. Ibland behöver saker och ting få mogna fram, det finns någonting väldigt tillfredställande med att känna sig motiverad, känna att man har lust med saker och ting. Det är inte något som har varit helt självklart för mig det senaste året. Men jag älskar att känslan börjar komma tillbaka.

Imorgon åker vi till fjällen i Branäs och jag har verkligen lust att åka, det ska bli jätteskönt med lite minisemester. Kommer att vara värsta semestersabotören för de andra, inte vilja gå upp och komma ut i tid till backen och bara skita i att alla andra vill det. Vägra äta tacos på lördagkvällen och åka och köpa pizza istället, sådana saker kommer jag att göra. Busigt va!

Har dock just nu lite motstridiga känslor angående fotbollen, för jag vet verkligen inte om jag har lust att spela i trean, vilket skulle kunna bli aktuellt då några lag ligger i farozonen att få ihop folk. Laget ser starkt ut det är inte det. Jag vet bara inte om jag är tillräckligt stark. Det får jag grunna på den dagen det blir aktuellt om det blir det.

Igår var det iallafall en jättekul träning och vi hade ett riktigt bra spel. Gjorde faktiskt en hel del mål igår och dem har lyst med sin frånvaro något helt otroligt den här inneperioden och det är ju alltid kul även om det var spelet som var det mest glädjande. Det var kul med en ny målvakt också som var nere och tränade, riktigt duktig, vi hoppas på återseende. Kul för Tess också att ha någon att tampas med om målvaktsplatsen det triggar ju alltid med lite konkurrens. Åh, som det ser ut nu kan det faktiskt bli lite konkurrans om platserna i år, det blir spännande att se årets första startelva när serien drar igång.

Imorgon fyller också Mattias grattis älskling, jag har en lite surprise till dig!

och som min kloka mor en gång sa till mig... var dig själv det finns redan så många andra!

Puss och kram åker bort i några dar, snart vi nerför backen far...

(Woohoo, vilket klockrent rim...)


Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Pappa sa det till mig redan igår!

Men bra att det varit bra! Kram!

2010-01-31 @ 17:48:47
URL: http://linaoforebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0