Jag tänker Robinson...

Jag kom lite av mig med att summera 2009, lika bra det förresten det är bättre att se framåt... :)

Jag tänkte iallafall att jag skulle berätta lite om soppdieten. Jag har fått för mig att jag ska gå ner i vikt. Gå ner i vikt det låter så mycket bättre än att banta, visst gör det?

Så iallafall så började jag med den här soppdieten i söndags. Jag är alltså inne på dag tre, eller vad är det för dag idag? Jag är lite förvirrad men det har säkert med att göra att jag är hungrig. Men jag tänker Robinson, de som är med där skulle vara riktigt avundsjuka på allt "gott" jag får stoppa i mig.

Soppan består av:

1/2 vitkålshuvud
6 stora gula lökar
2-4 vitlöksklyftor
4morötter
2 burk krossade tomater
3 buljongtärningar
2 gröna paprikor
1 bit rotselleri

ganska god dag 1, jobbig dag 2, helt okej igen dag 3.

Förutom obegränsat med soppa, kaffe, te och tranbärsjuice får jag äta:

Dag 1: obegränsat med frukt
Dag 2: obegränsat med grönsaker (kul med gurka till frukost)
Dag 3: obegränsat med frukt och grönsaker
Dag 4: (imorgon alltså) 5-8 bananer och 5-8 glas lättmjölk
Dag 5: 300 gram nötkött och 6 tomater
Dag 6: obegränsat med nötkött och grönsaker
Dag 7: obegrönsat med råris, grönsaker och frukt

Hur svårt kan det vara?? Det är ju praktiskt också jag menar.... Vad ska jag äta idag, jaaa, jag tar lite soppa....
Det är billigt, jaa! Sen kom jag inte på något mer positivt. Jag återkommer om jag går ner i vikt.

Alltså snart tre dagar avklarade, det börjar kännas lite tufft, kommer jag ge upp eller kommer jag klara det. Tänk Robinson...

Jag rekommenderar inte ovanstående diet om man har ett nytt förhållande med någon, det är liksom lite airborne varning. Hur mycket kål och lök kan en människa äta egentligen?!? Jag har iallafall talat om för Mattias att om täcket lyfter behöver han inte vara rädd, det är inte svävande damen, det är bara... lite luft...

Förresten om man har ett nytt förhållande så behöver man ju ingen mat alls då kan man ju leva på luft. Efter 7,5 år är det kanske inte konstig om man är lite rund om magen.

Nej, nu ska jag gå och hacka lite grönsaker måste koka en ny omgång soppa, mmm va gott det ska bli...
Jag kan inte vänta nog tills imorgon när jag får äta bananer och dricka lättmjölk.

Puss och kram snart blir jag lätt som en fjärt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0