Ledig

Lediga onsdagen nummer två. Det känns skönt... Kalle har kollat tecknat hela morgonen, jag har lagt i en tvätt och plockat... Är ledig men ändå rastlös. Jag har lite svårt att släppa jobbet nu eftersom det är en jäkligt intensiv period nu. Det är liksom slutklämmen och det känns fortfarande som det är väldigt mycket kvar. Jag har fått en vecka till på mig och det känns grymt bra.

Känner stressen över bröstkorgen, det är mer eller mindre konstant. Det bästa är att träna för då försvinner det helt det är egentligen ända tiden då mina tankar är helt fria. Så skönt.

Igår var det jobbigt på träningen, benen var tunga efter hinderbanan och diverse annat i måndags. 15/15 varade i 14 minuter, vid 7 minuter var det så jobbigt. Men sen släppte det lite. Sprang bredvid Frida som hade ett grymt tempo försökte hänga med henne på tillbakavägen ett par gånger, men oj oj den tjejen kan springa och verkar ha en grym kondis bara att gratulera.

Tycker truppen börjar se riktigt stark ut faktiskt. Det kan bli ett kul år. Hoppas man får fortsätta vara frisk och skadefri nu så man kan hänga i hela den här perioden, efter torsdag är det 4 veckor kvar med detta upplägg. Jag tror faktiskt att jag blivit lite starkare och det vore väl fan om inte konditionen blir bättre.

Men några magrutor det lär aldrig hända. Isåfall får jag köpa mig ett sånt här nät som de har på julskinkorna till jul och trä på runt magen. Hmm, fick nu en inte bild, den var inte så rolig... påminde mer om ni vet sån där plast med massa bubblor som sticker ut som man trycker på så smäller dem. Bara det att när det gäller magfläsket så smäller de inte, bubblan åker in på ett ställe och kommer ut dubbelt så stor på ett annat...

Jag vet inte hur visuellt det där blev men summan av kardemumman jag skippar julskinkenät.

Nu ska jag försöka njuta av min och Kalles lediga dag, vi ska bygga tågbana och legotunnlar bland annat.
Inget mysigt väder för utevistelse. En promenad till affären kanske lite senare.

Puss och kram det är skönt att träna det är också bra för knäna...

Kommentarer
Postat av: Mia

Vem fan har sagt att träning är bra för knäna ?? Mia

2010-01-20 @ 14:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0