Magsjuka och allsvensk premiär

När snoret i näsan och den dryga rethostan äntligen börjar att lätta så blir man magsjuk.

Spännande!

Som tur är den lindriga varianten. Men mattheten och lite småillamående hänger i.

Det var igår eftermiddag när jag satt ute i solen alldeles för mig själv och läste en god bok och åt lösgodis. Jag brukar sällan köpa lösgodis men nu hade jag gjort det. Åt en lakritsklubba en hallon/lakrits döskalle en nötkräm och en skolkrita, började känna mig lite lätt illamående. Provade att trycka i mig några godisbitar till men upptäckte till min förvåning att det inte var gott och att sötheten liksom sliskade till sig och växte i munnen och det var då jag förstod att något var allvarligt fel...

Jag ska inte gå in på några detaljer det behövs inte alla har ju varit magsjuka och vet att det suger!

Imorgon är det allsvensk premiär supertidigt, men efterlängtat. Jag ska samla ihop de krafter jag har och åka ner och heja på laget. Det ska bli kul att se vilken form de är i. Nu tror jag i och för sig att de kommer få det tufft imorgon. Nykomlingar har en tendens att skrälla i början. Motivation slår klass heter det ju. Tänk dig själv att få göra allsvensk premiär med ett lag från en liten håla det är ju lite som att leva i en saga. Det måste hur som helst göra att spelarna är hur taggade som helst. Jag förväntar mig ett åtvidaberg som backar hem och lägger sig på försvar. Det kan bli svårforcerat, jag tror ändå att ÖSK lyckar slå hål på Åtvidabergarna och vinner med 2-0. En varning för Åtvidabergs fasta situationer, de ska tydligen ha någon som är grym på det.

Nu står en liten otålig kille här och försöker få uppmärksamhet. Snart är det sovdags för han så det är bäst att göra sina moderliga plikter.

Puss och kram längtat till en allsvensk premiär och nu är den här sånär!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0