Äppelmos med en liten skvätt av get

Är det någonting som jag är noga med så är det mina äpplen. När jag köper äpplen gröna, inte den högblanka sorten utan den andra lite mattare sorten, så är jag extremt uppmärksam på att det inte får finnas en endaste liten flåda på äpplet. Det ska vara helt perfekt annars får det vara. Detta gör att jag förmodligen tar på nästan alla äpplena i lådan under min selektion något som säkert stör andra. Jag är alltså helt för noggrannt besprutade äpplen. Eklogiska och obesprutade är ingenting för mig. Ju mer gift som hjälpsamt håller äpplet fritt från diverse defekter desto bättre.

Jag gillar inte alls när äpplet är stött, nej, som sagt de ska vara helt perfekta. Igår köpte jag äpplen på Lidl hittade min fina mattgröna sort och lyckades bland agnarna sålla ut vetet. Tre fläckfria uppenbarelser slutade upp i påsen. Jag gick egentligen in för att handla toapapper och mjölk, vilket jag faktiskt kom ihåg helt otroligt för min äpplekoncentration kunde ju annars orsaka att det andra föll i glömska.

Ni vet ju hur det är man går in i affären för att köpa ett par liter mjölk när man kommer ut ur affären upptäcker man hur j-la dyr mjölken har blivit. 238 kr hur är det möjligt?

Jag kände mig ändå stolt som bara adderade tre perfekta äpplen den här gången. La upp  varorna på disken och betalade. Gick runt och hämtade upp varorna. Skit två äpplen hade åkt ur påsen. Var där inte ett litet stöt märke. Åhhh!

Framme vid bilen balanserandes äppelpåsen en toalettbal och två liter mjölk av märket?, hittade ingen arla mjölk hoppas att denna är pastöriserad och allt sådant där inte vet jag vad det är för mjölk, tryckte jag fast toalettbalen med knät mot bilen för att sträcka mig efter nyckeln och låsa upp bilen då...

Äppelpåsen som i slowmotion faller mot marken... "m-i-n-a ä-p-p-l-e-n"... Tiden står stilla jag slänger de andra grejerna åt sidan och slänger mig ner, vänta nu gravid i sjunde månaden med foglossning och rygg som en åttiotvååring, låt oss bara säga att jag tar mig ner på alla fyra. Hur är jag säker på att ni med ovan beskrivning själva kan framkalla en finfin ograciös bild på näthinnorna.

Äpplena är borta, jag tar mig upp på ungefär samma smidiga sätt. Jag går runt bilen och där ligger de, hela vägen under bilen har de rullat ända bort till andra sidan, alldeles brunstötta och smutsiga av asfaltsgrusets obarmhärtiga svärta.

Jag mår inte så bra just nu är lite ledsen som ni kanske förstår och om ni ursäktar ska jag gå och äta lite äpplemos med någonting till som förmodligen är handmjölkat och kommer från en GET!

Bjuder som avslutning på dagens Kalle citat (efter en rap av rang). "Så får man inte göra på dagis, man får bara ARPA hemma". Vad han nu fått det ifrån som om jag...

Puss och kram alla som kurar i sina hus glöm inte att mysa till det och tända några ljus...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0