Varför gjorde jag det här igen nu då?

Ibland är jag faktiskt en fantastisk mamma, ídag hämtade jag Kalle tidigare och eftersom han då missade mellis bakade vi scones och satt ute på altanen och fikade. MYS faktor hög...

Hade en rolig dag på jobbet idag och för första gången på länge kände jag att min arbetsdag var alldeles för kort. Det enda som talar emot den känslan är nu en intensiv smärta i ländryggen men jag börjar vänja mig.

Idag har Kalle varit en katt, från det han vaknade och hela dagen på dagis. En lek som han hållt på med ett tag. Jag har nu lyckats avvänja honom från att slicka mig i ansiktet iallafall.

Funderar på vad jag ska hitta på nu när min rörelseförmåga är begränsad, vilket i sig är skit men något som jag får dras med tre månader till lite drygt. För att vara exakt 14 veckor och 2 dagar till om det nu blir så att bäbben kommer när den är planerad. Kalle gjorde ju det så när som på en dag så jag räknar inte med att det ska bli kortare iallafall.

För att påminna mig om varför jag gör det här IGEN, plockade jag igår fram ur källaren en påse innehållande små fjuttiga, små, små, fina, fina, söta kläder. Jo, det funkade faktiskt, jag visade Kalle och berättade att han hade minsann haft på sig den lilla, lilla mini spökpyamsen i babyblått och de små jeansen i storlek 54 var så söta så man bara kunde dö. Lika frågande nu som alltid hur har någon kunnat vara så där liten, hur är det möjligt. Men samtidigt glad för det 3,9 kg räcker. Vore hemskt om det var 7,6 när det begav sig.



Hittade bland annat den här söta mössan som jag bara älskar. Den visade sig också väldigt användbar då vi flyttade in i huset och hade en pellets panna som pajade titt som tätt. Mössa och fleecetröja sov den lilla bäbisen i vid mer än ett tillfälle.

Och vem som har fått barn minns inte mackan... Den har jag dock inte kvar...

Jo, just svävade ifrån ämnet lite, vad ska jag göra nu när min rörelseförmåga är begränsad. Jopp, jag ska ta upp mitt pokerspelande på nätet igen. Fler tips tages tacksamt emot.

Jag vet att alla har massa åsikter om namn och det är skitjobbigt när man siktat in sig på nått och något sego kommer och total sågar det namnet... Så med risk för att bli totalsågad så kommer här iallafall en lista på namn som vi jag funderar på:

Oskar (som ligger bäst till just nu faktiskt)
Robin
Jonatan
Rasmus
Ludvig
Leo
Charlie
Anton
Petter
Theodor
Theo (en liten favvo också som dessvärre inte verkar falla i smaken hos den andra som kanske borde få tycka något om saken hrmf...)


Pussis och kramis på krogen är jag inte längre en stamis...




Kommentarer
Postat av: Lina

Sv:

Ja visst är den!

Jag tycker bäbisen kan få heta Lina hihi :)

2010-09-14 @ 20:47:06
URL: http://linaoforebro.blogg.se/
Postat av: Lil sis

MEN ÅH FIA!!! jag håller stenhårt på charlie, leo, robin, anton eller theo! inte theodor herregud.. och absolut INTE petter!! snälla inte petter... min favorit av alla tror jag nog är charlie :) eller theo!

2010-10-13 @ 02:05:41
URL: http://lioa.se
Postat av: Anonym

jag vet Theo, säg det till Mattias THEO, THEO, THEO

2010-10-13 @ 13:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0