Det är lite körigt just nu

Disktabletten låg kvar i diskmaskinen efter körningen. Jag tittar på disken och konstaterar att den ändå ser ganska ren ut. Min kommentar "jag orkar f-n inte diska en gång till".
Funderar sedan hmm, är det detta som man menar när man säger att det är höjden av lathet?

Ett I-landsproblem minsann.

En dag hemma med barnen. Vi har tittat på film, lagat mat, badat, varit i lekparken, byggt bilbana, ritat, fikat, bråkat, vikt tvätt och sedan så plockade jag då ur diskmaskinen. So far so good.

En liten Kalle - Oskar incident som krävde ett mor och son snack men annars ganska lugnt och behagligt. Oskar är fortfarande en gnällis speciellt på kvällstid. Skyller fortfarande på tänderna. (Även när jag sitter framför datorn och han har suttit i gåstolen i en halvtimme medan jag spelar Stand o food 3 på datorn). Vad gnällig du är, sluta nu...

Annars så har vi haft elfel i huset. Haft kylskåpet stått mitt på golvet i köket, som typ är på 9 kvm, i en vecka. Strömmen gick titt som tätt det ända som fungerade var spottarna och uttagen ovanför diskbänken därav kylskåpets placering.

Jo sen blev det ju också stopp i avloppet. Slamsug kom på besök med sina godluktande slangar och grejade. Killen som var här hade väl hållt på i källaren i cirka 5 minuter när han knackade på dörren. Ja, ni förstår det var något konstigt föremål i röret, kanske en gammal rensvajer det var svårt att se... Följde med ner med Oskar på höften. (Har förresten fått vätska i skuldran och ont i diverse snedbelastade kroppsdelar pga av kånkandet ja,ja...) Det var visst en gammal flexslang en sån där som man har elkablar i inuti väggen. Skyllde på min mosters förra man som är en legend här hemma när det gäller att göra snabba inovativa hemmafix. (Visade sig sedan vara min sambo som råkat glömma tre meter flexslang i avloppsröret). Vi drog ut slangen iallafall och han kunde återgå till jobbet...

Efter tre minuter knackar det på igen...

Jag tänker va f-n är det nu då. Älskar inte ni när yrkesmän öppnar ett samtal med orden. Jag har tyvärr dåliga nyheter är jag rädd? Hål i röret, bla, bla, bla... Ni kan förstå mina inre visioner... Någon som har bilat golv någon gång?

Så lägg därtill två trasiga gräsklippare och ett rum för lite (Oskar får sova hos mamma och pappa tills han blir femton). Och allt annat man måste göra när man bor i hus eller var som. Så kanske ni förstår att det bara finns en sak jag kan göra nu. Kavla upp ärmarna, spotta i händerna och dra upp täcket över huvudet fort som bara den och somna om... Blunda så j-la hårt för skiten så kanske den försvinner, det är helt klart värt ett försök. 

Men annars har vi det ganska bra!

Puss o kram 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0