Se här vad man kan hitta ett par knappar, 100 dragmer och lite upplöst chokladpapper

När jag satte mig framför datorn idag visste jag inte riktigt vad jag skulle skriva om. Men se här vad man kan hitta. Vårat lilla skrivbord var helt belamrat av helt sjukt mycket grejer och ja, det får helt enkelt bli ett inlägg om det.

Och hur hamnar ens hälften av alla grejerna på skrivbordet? 

Bortse då från mixen av alla öppnade och oöppnade kuvert, betalda räkningar (ej insatta i pärmar och förhoppningsvis är de ju betalda, jag har ju inte direkt satt en liten datumstämpel uppe i högra hörnet på dem), reklam och bankpapper och den lilla dosan som man använder för att betala räkningnarna med och några pennor som endå får anses som föremål som hör hemma på ett skrivbord.

Kanske ligger där i röran någonstans också kallelesen till måndagens föräldramöte som kom i början på sommaren? Men ett litet föräldramöte kan man väl glömma, Oskars första, det blir ju fler...

Stackars barn de kommer stå där och frysa när dagis och fritids är stängt lite då och då och komma en timma för tidigt eller sent när klockorna ska ställas om för vinter- eller sommartid. Jo, de får nog räkna med det. Men så får de också himla mycket kärlek som kompensation...

Men vad gör tex två knappar där på skrivbordet? En svart och en brun den svarta med en liten trasslig tråd hängande genom hålen. Eller Oskars tandborste, en Bilar dvd, ett paket plåster, ett träningskort, medlemskort från IKEA och någon hotelkedja där jag bott en gång, Star Wars bildlexikon, ett inramat foto på mina småsyskon när de var fyra och fem år, en skiftnyckel i plast, en kamoflage färgad walkie talkie, en sparbössa, ett glas med vatten, ett tomt glas, en sten, tre legobitar, en tapetserarkniv, två 20- och 50 cents mynt, 100 dragmer, en penny och femtio öre, ett överfallslarm, två bröllopsinbjudningar varav ett redan gått av stapeln, ett tillgodokvitto på Din Sko, tre teckningar, en tub hydrokortisonsalva 1% och en 1,5 liters petflaska innehållande ca tre dl vatten och fem godispapper som varit omslutna kring de underbart goda chokladbitarna Geisha lite lätt upplösta vid det här laget.

Ja, inte saknas det saker att skriva om, det är bara att öppna ögonen.

Nu har jag jobbat i fyra dagar, helt sjukt att det redan är fredag imorgon. Jag har bantat i fyra dagar, för jag fick börja om igen efter förra gångens fyra dagar. Jag är inne på min fjärde bantningsmedtod. Tre dagar har det regnat på mig (störtskur, hällregn, syndaflod) när jag åkt hem från jobbet. Det har börjat droppa precis när jag stuckit ut näsan och sedan när jag hoppat upp på cykeln och tänkt jag hinner hem har det regnat loss.

Idag sken solen när jag kom hem. Slutade lite tidigare och ilade hem och in och tog på mig linne och en liten kjol, grabbade tag i korsordet och ställde fram solstolen och la mig. Då kommer årets största moln och skymmer solen, så jag börjar frysa i det lilla linnet och den lilla kjolen. Går in sätter på en kopp kaffe, slår mig ner vid det som vi här hemma kallar skrivbord eller vet du inte vart du ska lägga det, lägg det här...

Ha re!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0