Etapp 2. Jag vill inte ta medicin och jag vill inte krama den där jävla Nicke fyken

Morgonstund har dålig andedräkt i mun. Upp 06.00 varför boka en senare färja när man kan ta en tidig? Får tre torra smörgåsar att ta med i en påse tillsammans med ljummet kaffe och en mugg juice. Frukostbuffén serveras från 06.30 men den missar vi.

Vi ska åka färja. Kalle är inte överförtjust eftersom det är så tidigt på morgonen och han undrar varför vi väckte honom så tidigt. Trodde liksom han skulle studsa upp när vi sa att vi skulle åka färja. Men här studsas tydligen inte före 09.00 på mornarna.

Väl ombord på färjan är det dags för Kåvepeninet näst sista dagen. Kalle totalvägrar och struntar blankt i alla mutor, du får coola, godis, en leksak, två leksaker, en miljon, vad du vill. Övergår till hot, bli sjuk igen, ont, gå till doktorn, örat ruttnar, trillar av, gå på plankan. Inget hjälper. Och vad glor alla på?

Stackars Kalle, vi får honom med mot Tax Freen i hopp om att synen av god- och leksakerna där inne ska få honom att ta denna djävulska dryck, som ändå hjälper så bra. Sitter och tittar in gråter och säger.
-Jag kommer kräkas, jag tänker inte. Ömsom kramar honom, ömsom skäller.
Så till slut, går den beska drycken ner, fort efter med Coca Cola. Hoppas att det inte ska komma upp igen. Det klarar sig denna gång.
-Kalle, torkar sig om munnen, mamma torkar Kalles tårar och berömmer honom för den heroiska insatsen.
-Får jag en leksak nu?

Det blir en gul M & M godis/leksak det är en liten fläkt som snurrar.



Sen händer det grejer i cafeterian, självaste Nicke Nyfiken ska komma på besök. Vi tar med oss en något motvillig Kalle mot händelsernas centrum och ser den stora "lilla" apan komma gående ledd av en personal ur bestättningen. Kalle tittar stint på mig.
-Jag vill inte krama någon jävlars Nicke Fyken.

Och där satt den, första svärordet som en smäck, som jag har väntat.
-Kom vi går och spelar på de där jävlars enarmade banditerna istället, Mattias har du en tia?


PS.
Idag efter lek i stadsparken åkte vi hem och Kalle ville kolla lite på TV och ta det lugnt. Han sa, jag vill ha något att dricka, något att äta och så lite kärlek.

Och det fick han :)


Kommentarer
Postat av: annsofie

Gud vad rolig han är! Jävlars.... Hahaha...

2012-07-05 @ 22:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0