TACK FÖR EN FIN DESIGN AV MIN BLOGG LISA!


Bad min lillasyster att göra något fint med min sida. Jag sa att du vet ju att jag gillar fotbollar och garn... haha

Testade nyss en rekomendation för att få bort min hosta som hängt i i tre veckor nu, mörk choklad...
Ska visst vara effektivare än hostmedicinerna som finns receptfritt på apoteket och det är ju inte svårt... jag har testat nämligen, hade molipect och noskapin och bromhexin hemma i husapoteket. Hjälper inte ett skit.

Husapoteket ja, det har väll aldrig varit så välfyllt och det beror på att det här året går till världshistorien i att vara sjuk för min del. I höstas började Kalle på dagis, det i kombination med att jag var stressad och fick symtom som huvudvärk, axel och nackvärk, minnesproblem, magkatarr med mera (som om det inte räckte) fick jag 40-dagars influensan som läkaren kallade det för. Efter det har den ena förkylningen avlöst den andra. Nu i sommar peppar, peppar ta i trä har jag varit frisk. Stressnivån har sjunkit men det är en lång process som kräver eftertanke hela tiden. Det går j-ligt fort att hamna där men det tar lång tid att ta sig ur så se upp du som springer fram i livet.

Jag började förresten ana ett samband med att ha barn på dagis när det gäller förkylningarna. Det räcker nämligen med att jag ser en snorkråka i en unges näsa så blir jag förkyld. Jag tror f-n det räcker med att jag ser en snorkråka i en unges näsa på bild för att bli sjuk. Det är ju lite svårt att undvika det sen man fick barn själv.

Jag försöker iallafall att ta hand om mig lite bättre. Till exempel så har jag sen i våras börjat med avslappning och när man fuskar och inte gör det på ett tag märker jag skillnad. Jag kör Klas Uneståhl, cd finns på apoteket min nya favoritaffär. Kan rekomendera det varmt. Det behöver inte vara just den typen av avslappning det gäller att hitta något som man själv gillar och som passar en. Men ju mer man övar dessto fortare slappnar man av och känslan hänger i längre.

Jag hör ju på många av mina vänner att de har det tufft. Vi ska jobba 100%. Vi ska vara perfekta föräldrar. Vi ska ta hand om hus och hem, vi ska hinna vårda våra relationer med den vi lever ihop med och med vänner, vi ska träna och allt vad det kan vara. Ständigt har många av oss dåligt samvete för att vi borde eller att vi inte tycker att vi räcker till...

Men allvarligt talat det finns så mycket som vi inte måste. Jag har slutat städa till exempel (rekomenderas dock inte om du är astmatiker, har ihållande hosta eller är perfektionist). Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete är ett motto jag lever efter. Se förresten till att resten av familjen är inne på samma linje, jag misstänker att jag är ensam om denna filosofi i min familj.

Gör saker när andan faller på det är ett annat motto. Vid det här laget börjar ni förstå att min sambo drar ett tungt lass, eller jag tror han har gett upp hoppet om att jag någonsin ska bli den där husliga typen som har ordning och reda på tillvaron (men jag bidrar ju med så mycket annat... återkommer med några goda exempel när jag kommer på något)...

Nej men man kan väll iallafall ifrågasätta alla måsten och borden... måste vi ha dåliga samveten vi gör ju så gott vi kan!

Till alla mänskliga  människor därute, ta hand om er, tänd ett ljus, läs en bok, städa en annan dag...

Tror förresten hostan vart lite bättre, tror ni det funkar med ljus choklad? förmodligen inte för det är ju gott! Det vore ju som att man kunde banta genom att äta pizza det funkar inte jag har testat i sommar hehe...

Dagens höjdare: Min goding Kalle när jag hämtade honom på dagis fick så mycket goskramar, kände mig väldigt älskad och efterlängtad och det mina vänner är en härlig känsla.

Dagens magplask: HOST HOST HOST

God natt och puss och kram igår såg jag en lättklädd dam...



Kommentarer
Postat av: Lisa

ingen orsak! :D

2009-08-16 @ 15:59:59
URL: http://famoous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0