Idag är vi närmare än vad vi var igår...

Idag var det match igen... och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, jag är helt slut. Med lite tur hade det kunnat vara avgjort idag. Men serien fortsätter det är en match kvar att spela. Jag vet inte om jag är tröttast mentalt eller kroppsligt. Det kostar på att ladda om match efter match att inte nöja sig med mindre än en seger. För det är ju så det har varit. Sen vi gick in i slutspelet har vi vi ta mig fan inte accepterat att förlora en ända match. Så min fråga blir då naturligt ska vi acceptera att förlora den sista matchen?

Hösten hade kommit till sörbyvallen idag och vinden blåste med kraft. Kanske inte det roligaste vädret att spela fotboll i och kanske inte den roligaste fotbollsmatchen jag spelat heller för den delen. Vi gör en okej match, vi gör mer än okej faktist vi vinner ju med 3-1. Det kanske inte var något skönspel direkt men vad gör det. Vi roffar åt oss trepoängaren och vi smyger inte fram i slutspelet längre. Vi hörs, vi skräller. Jag tror inga av dom andra lagen hade tippat oss som divison tre lag innan serien startade. Men vem vet kanske blåser vindarna åt vårt håll även på söndag som idag när Sätre skruvade in hörnan direkt i mål. Kanske ser inte domaren att bollen skruvade sig utanför kortlinjen och in igen innan Sätre satte nicken i mål och kanske går bollen stolpe in även på söndag som idag när jag sköt på ett tillbaka spel från Pernilla. På slutet när Sturehov lyckades reducera fick de luft under vingarna och vi blev pressade. Linda gör en riktigt storartad insats i andra halvlek tillsammans med resten av backlinjen. När slutsignalen ljuder är jag så trött så jag vill bara hem. Jag orkan inte ens jubla tror jag.

Men vi är lite närmare idag än vad vi var i går. I och med segern idag har vi allt i egna händer. Om vi spelar oavgjort eller vinner är kontraktet vårt.

Så återstår då att än en gång samla krafterna och ladda om batterierna. 90 minuter tjejer 90 minuter är vad som återstår denna säsong. Då tar vi fram de sista urkrafterna och visar var skåpet ska stå.

Tror vi på det? Tror vi på att när söndagen kommer så står Lillån där som segrare i division 4 redo att axla manteln och ta klivit upp i trean? Jag tror, jag tror på laget!

Dagens höjdare: SEEEEEEEEEGER IGEN.......... kan ju inte skriva något annat
Dagens magplask: öh, vad är klockan?

Puss och kram här ska fajtas för div. 3 dam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0