Clownhamburgare och gamla dinosaurier

Börjar onsdagsmorgonen (fan är det redan onsdag dagarna rusar bokstavligen fram) med några citat från min kära älskade söta lilla Kalle:

"Sune är en clownhamburgare"!
(Första yppade orden idag om katten Sune som tillfälligt bor uppe hos Lisa).

"Lars, Sune och Lisa bor där upp". (Bor det ingen mer där uppe)? "Nej, mormor har flyttat". (Jaha var bor hon nu då)? "Hon bor i Feriet (Sverige) på våran gata i stan fast inte där uppe".

"Jag är inte rädd för dinosaurier, för dem bor i skogen". (mamma svarar, Nä, du behöver inte vara rädd för dem de finns inte längre de fanns för jätte, jätte länge sen när... öh, mormor var liten). "Ja, de är så gamla".

"Jag måste ha en nål" (Vad ska du ha den till)? "Till kabelband" (Vad är det)? Sådana man sticker med, ja, är försiktig jag ska inte slå mig på nålen, jag måste ha det".


Kalle och kompisen Ossian sitter och läser varsin bok.

Det är sköna lirare de där 3,5 åringarna det förstår ju alla att man måste ha ett kabelband att stickas med. Men mest av allt undrar jag var mormor flyttat!? När jag vaknade i morse, utvilad eftersom Kalle inte kommit och krypt ner i vår säng förrns klockan halv nio i morse, så låg jag bara och tittade på honom. Jag kände en otrolig känsla av ödmjukhet inför livet som skapats och den kärlek man kan känna för sitt barn. Jag såg på hans lilla ansikte och förundrades över hur perfekt han är. Den lilla näsan och munnen, de svarta ögonfransarna. När de mörkbruna pepparkornsögonen öppnades möttes jag av ett leende från den lilla hallonröda munnen. Ett leende som blev ännu bredare när han kom på att Sune var just som jag nämde en Clownhamburgare. Det var nog det första jag tänkte på också när jag vaknade imorse, en riktig Clownhamburgare den där Sune...

Nä dags för lite frukost ute på trappan i solen som har behagat hälsa på idag!

Puss och kram snart drar vi till värmen och poolen då blir det ännu mer lapande i solen!


Kommentarer
Postat av: Lina

Sv:

Åhh det ska bli så himla bäst där nere i solen :)

2010-08-11 @ 10:26:58
URL: http://linaoforebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0