God Jul

God jul och gott nytt år!



Denna söta lilla tomtenisse börjar bli nervös inför morgondagen. Det märks!
Kom ihåg igår varför julen är barnens högtid.

Jag menar hur länge sen var det du själv sa JIHOOOO! När ni skulle ta in granen? Hur länge sedan var det du sprang och tog på dig tomtedräkten för att dekorerade granen? Som du med stor entusiasm och nyfikenhet lade paketen under granen undrandes om vart och ett av dem var till dig?

Jaja, du kanske fortfarande är nyfiken och klämmer och går och sneglar på paketen, men lets face it det är ett bra tag sedan för du har ju varit läskunnig en god tid nu, annars förstår jag inte varför du är inne på den här bloggen, jag är lite dålig på att publicera bilder men bra på mycket text, hehe...



För Kalle var det den vackraste och största, finaste granen i hela stora världen och den var VÅR. Kan möjligen vara så att den ser lite smal ut men idag har grenarna brett ut sig och pyntet och ljusen klär den och jag är benägen att hålla med Kalle den är jättefin. 

Och imorgon kommer tomten, hoppas han inte kommer med något litet, mjukt, gosigt, och smärtsamt. Jag tror faktiskt jag vill vara hemma imorgon och fira jul med Kalle och familjen. Det är faktiskt lite av en rysare. Här har jag gått varje dag och manat och tjatat på honom att komma ut. Men från och med idag är du så god att hålla dig där inne, hör du det. Du verkar trivas bra och du kan gott vänta till 1 januari nu, det blir värst för dig själv om du kommer innan. 

Fast det vore ju utan tvekan en julklapp som skulle slå allt som hittills och någonsin kommer att komma i min väg en julaftonskväll, det kan jag ju inte neka till.

Har skickat grabbarna till Gustavsvik, Kalle kunde nästan inte följa med han är rädd att missa julen om han åker hemifrån så jag har lovat dyrt och heligt att så inte är fallet. Mattias är lite nervös eftersom han inte kan bada med mobilen, men de kan väll alltid ropa ut i högtalarna om det skulle hända något drastiskt...

"Mattias Pettersson, ett meddelande till Mattias Pettersson, du har blivit pappa till en son, grattis"!

Puss och kram och god jul till er alla från mig den längtande mamman!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0