och så har det varit julafton...

Fortfarande är man hemma och i väntans tider. Det närmar sig och för varje dag blir det mer och mer påtagligt. Är riktigt trött nu. På julafton orkade jag inte följa med ut till min pappa på dagen för att fira jul utan låg istället och sov. Har haft en grym förkylning i kroppen i tre veckor drygt nu och är stor och tung så det tär på krafterna. Skickade iväg Mattias och Kalle iallafall tillsammans med min äldre bror Christohoper och Kalles kusin Mio ut till pappa på julafton. Jag sa tilldem tappert att det går bra, åk ni jag vilar, det blir skönt för mig...

När dörren gick igen och Kalle, min lilla son åkte iväg från mamma på julafton, fällde jag en tår, faktiskt. Kände mig sedan jättelöjlig men ändå, det var faktiskt väldigt ensamt och tyst. Det är speciellt när det är jul, ingen borde vara ensam då, det blir liksom gånger tio på något vis.

Orkade iallafall ta mig samman framåt eftermiddagen och delta i julfirandet uppe hos mamma. Och den förlorade sonen och sambon kom ju hem igen fast efter Kalle Anka, tyckte nog det var borta lite länge. På eftermiddagen bakade jag till och med en frukt paj till kaffet på kvällen. Alldeles nödvändigt efter ett julbordet med en kvällsfika... Måste också tillägga att jag är väldigt glad att inte lilla "Oskar" eller vad han nu ska heta kom på julafton, drog en lättnadens suck när jag insåg att det var paserat.

Gårdagen spenderade vi som vanligt hemma hos svärföräldrarna. Svärfar fyllde 75 år och det firades med en ny rakapparat och tårta förstås. En mycket god tårta med blåbärsmousse och en after eight fyllning måste komma ihåg att be om receptet. Så himla oofta man bakar tårta bara. Det var lungt och skönt bara närmaste familjen, resten skulle komma idag. Fick snufsa lite på lilla bebis Emma också, Kalles lilla kusin på två månader. Gosigt!

Idag åkte bröderna d.y. och d.ä. hem blev en fika en trappa upp innan de begav sig. Storebror och Mio tog hans fina PV och åkte tillbaka till Uddevalla och Mats med tåget till estockholmo som jag faktiskt tror gick i tid.

Legat och vilat mest hela dagen i sängen, i soffan, suttit vid datorn. Det blir inte många knop, ska iallafall försöka snickra ihop en pizza till kvällen kylskåpet är fyllt av saker som förmodligen går att slänga på en pizza i brist på annat. Kalle har smitit upp till mormor, Mattias tittar på tipsextra, det är väldigt lugnt och skönt. Lite julstämning är det allt...

God fortsättning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0