Som man bäddar får man ligga

Idag blev det såsmåningom en tripp till Marieberg. Kalle ville inte göra NÅNTING ALLS... Men mamma ville! Mutade som vanligt min son för att få min vilja igenom. En metod som inte uppskattas av pedagogerna men som är otroligt effektiv för den hopplösa mamman i vardagsbruset. Lovade Kalle att vi skulle till leksaksaffären och kanske kunde man få någonting där om man var snäll... Som ni hör jag har nått en fulländning i mitt utövande av mutning, men så har jag också övat länge nu 3,5 år... Det var svårare när han var bäbis, försökte vifta med tutten framför och muta med extra god bröstmjölk men jag tror inte att det hade någon effekt.

Åkte till Marieberg starkt driven av ett par skor som jag sett på stan i fel storlek men som möjligtvis kunde befinna sig här och bara vänta på min uppenbarelse. Fixade min underbara klocka som jag hade sönder i helgen också. Ingick inte i garantin men hon fixa den ändå gratis... tur dag!

En trappa upp och in i skoaffär nummer ett, kände ingenting. Affär två inte nått. Närmade mig affär nummer tre och det känns som att värmen stiger någonting där inne talar till mig.

Slits mellan skoaffären och restaurangen mitt i emot dit Kalle gärna vill gå och äta kött och potatis. Det är inget man hör varje dag så jag blir verkligen kluven. Vad ska jag göra, barn ha mat, mamma handla skor? Ja, jo, jag är faktiskt lite blödig när det kommer till Kalle, och det är inte ofta han vill ha kött och potatis så det blir äta. Mannen i kassan frågar vad vi vill ha. Han bestämmer att vi ska ha buffé och att jag betalar för mig och bara dricka till lillkillen. De äter som myror säger han... Hallå, tur dag igen!

Sedan kan inte skorna vänta längre, är nu stolt ägare till ett par träskor i mjukt svart läder och rosa sidensnörning, känns så bra...

Leksaksaffären jo, då. Jag kör inte med tomma löften (inte så ofta i allafall). Det blev en space laser gun, med extra batterier för gud hjälpe att dem tar slut. Den har åtta olika ljudeffekter. Man kan även hålla inne knappen väldigt länge och höra samma ljud ringa i öronen i en hel evighet om man tycker det är bra... Så här två timmar senare är det bara att gilla läget... Som man bäddar får man ligga men jag är inte speciellt lättupprörd idag. Faktum är att jag har ett konstant leende i mitt ansikte för jag har köpt skor alldeles underbara skor...

Puss och kram nu ringer en telefonsäljare jippi ny mobil...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0