En kropps förändring

Fast jag inte villigt vill erkänna det så är det nog så att jag är väldigt kroppsfixerad. Jag antar att  det är svårt att vara något annat i dessa tider.  Men jag finner mig själv ofta glida in på ämnet. Men det bottnar troligen i att jag inte trivs riktigt med den förändring som min kropp gått igenom. Orättvist att bara vi kvinnors kropp ska förändras vid en graviditet till oigenkännlighet. Fast det är väl under graviditeten som männen också lägger grunden till en kulmage och när barnen kommer, kommer de grå stråna och det höga hårfästet. Jag har ju alltid mitt hårsvall. Håller på att spara nu så det når ner till midjan då kan jag ha det hänga över framsidan och framhäva mina positiva attribut. Smart va?

Måste också säga till Mattias försvar att han åldras med grace. Hans pojkaktiga utseende hänger med oavsett att åren passerar. Hans 35 år han inte gett honom varken gubbmage eller högt hårfäste. Snart blir vi ett sådant där par som folk pekar på och säger han är för snygg för henne... Eller det tror jag förresten inte alls. Troligare blir vi ett sådant där par där folk pekar på mig och säger hon ser fantastisk ut för sin ålder.



Gjorde mitt första träningspass i onsdags. Lura runt lite med en innebandyklubba. Kroppen svarade ganska bra. Kunde inte direkt ta ut mitt berömda blixten löpsteg. Foglossningen och för-lossningen gjorde sig påmind efteråt men inte så det störde. (Något som däremot stör är det evigt hoppande bröstet i mitt synfält när jag försöker koncentrera mig på att skriva).

(Bör kanske nämna att jag just nu sätter i mig en blåbärspajbakelse och en kopp kaffe, på tal om kroppsfixering. Måste dock beundra min egen simultanförmåga. Nämde jag att jag lagade lunch och böt blöja också?)

Amma ja. Det känns för varje amning som brösten blir längre och längre på någt vis. I morse klockan fem vaknade Oskar efter att ha sovit 9,5 timme. Gissa om bröna var som bomber. Efter att ha ätit från det ena bröstet och sedan blivit mätt. Möttes jag av en rolig syn. Det ena bröstet var liksom halvplatt och normalstort medans det andra var som en stenhård femmans fotboll. Det blev till och hämta pumpen. Ja, inte luftpumpen så bollarna blev lika stora och hårda utan bröstpumpen så båda blev lika... öh platta och slappa och långa då...


Grejen är att äta bra och nyttigt kräver både tid och planering. Stort, stort fan och förespråkare av båda men har väldigt svårt till att leva upp till den standarden.

Önskar att jag vore rik. Hade en egen kock som lagade extremt god mat med exakt rätt mängd kalorier en PT och en nanny. 

Hm, undra om jag ska ta en sådan där blåbärsbakelse till. Nej, jag passar. Se där redan vilken karaktär jag har byggt upp, en bakelse om dagen får räcka...  Lite mer kaffe då? Ja, tack varför inte...

Puss och kram på ålderns höst får vi hängigare bröst

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Att du vann kommer vi inte ihåg ;)

2011-04-04 @ 21:41:23
URL: http://linaoforebro.blogg.se/
Postat av: linda

gillar den första bilden xD

2011-06-10 @ 10:30:40
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0