Vardag, att vara lite udda och kinkigt

Tandkräm
Blöjor
Toapapper
våtservetter
katrinplommonpuré

och ett tiopack Gorbys. Lägg därtill en falukorvsring och ett paket snabbmakaroner så har du vardag så det bara sjunger om det.

I affären handlar verkligen alla slags människor. Från den väderbitna alkolisten med platt bak efter allt bänksittande till den glömtborstahåretochtapåsigstrumpor trötta tvåbarnsmamman. En man som stod och plockade godis stod med mobilen tryckt till örat och pratade högt och vitt och brett om livet, mediciner och annat privat. Under tiden jag stod och väntade vid paketutlämningen stod han och sågade en "lite udda" man som gick och hälsade på alla i affären. Högt förklarade han för kompisen att en helt sjuk människa hälsade på honom som inte borde vara utsläppt. När han gick förbi igen och hälsade glatt och oförtretligt blev han nästintill arg. Va f-n är det för sjukt i att hälsa på folk. Visst han kanske inte har alla hästarna inne i stallet eller är den vassaste kniven i lådan men sjukt vet jag inte. Det finns värre folk som inte borde vara utsläppta om man säger så.

Fast det är många som är rädda för det lite udda och "konstiga". Precis som att de tror att det kan smitta av sig.

Igår blev vi kungligt roade när vi var i lekparken i sedvanlig ordning. Vi är numera väldigt kända i parken och jag tror att de allra flesta vet vem Kalle är... Undrar varför?

En kvinna i äldre medelåldern, svårt att säga ålder men hon hade de grå tinningarnas charm iallafall, skulle parkera bilen en blå medelstor bil efter trottoarkanten intill lekplatsen. När hon startade bilen hade hon hela tiden en växel i så bilen hoppade till och hon fick ett så kallat kärringstopp. Sen backade hon med full gas och nästan full koppling så det skrek i hela bilen. Motorn vrålade medan hon i snigelfart backade bakåt en meter åt fel håll. Hjärnsläpp hon fattade inte vilket håll ratten skulle åt så hon kom intill kanten. Stängde av bilen gick ut och tittade. Hoppade in och gjorde om hela proceduren igen. Säkert tio gånger...

Vi började kolla om dolda kameran låg i buskarna och filmade.

Det sjuka var att det var inte en bil i närheten varken framför eller bakom. Jag förstår ärligt talat inte vad hon höll på med. Jag sa till Mattias att om hon hoppar in i bilen igen får jag psykbryt. Det fick jag inte men in hoppar hon igen. Denna gång för att köra ett varv runt kvarteret för att kunna köra intill trottoarkanten för att parkera.

När hon inte ens lyckades med detta utan började med sin backningsprocedur igen var hela parken stilla och tittade förundrat på spektaklet. Efter många om och men blev hon klar. Varvid hon höjer armarna i luften i en segergest. Jag önskar att hela parken hade applåderat.

En mamma i parken sa till mig. Hon borde nog låta bilen stå. Ja, eller köra oftare, svarade jag. För vi vet inte vad som döljer sig bakom människors beteenden, varför och hur det kommer sig att vissa gör som de gör och är som de är. Men vi är snabba på att döma det som faller "utanför ramen". Jag är det iallafall ofta i ärlighetens namn.

Det var iallafall roligt och hade fått många träffar på youtube om man hade filmat iallafall. För det gäller ju också att se humorn i det hela annars blir allt så mörkt och jobbigt.

En liten kille här hemma hade precis islossning (varit förstoppad ett par dagar efter att börjat med fast föda). Jag har ammat för sista gången i mitt liv. Det är skönt men det är samtidigt lite vemodigt att veta att jag aldrig igen kommer ha en liten go mysig ljuvligt doftande bebis vid min barm. Nej, nu har den bara mist sin charm. (Barmen alltså).

Detta innebär alltså att jag måste gå och byta en bajsblöja. Lägg därtill en liten tand som är på G så förstår ni att det är lite kinkigt. Kalle och Mattias är på lek och bus. Härligt då somnar de båda ovaggade ikväll. Själv ska jag faktiskt spela match med Hovsta i Mullhyttan av alla ställen...

Puss och kram lägg till i ditt minne att ha ett öppet sinne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0