Varför städar jag man blir ju bara frustrerad

Semesterdagarna har gått, Mattias alltså själv är jag ju mammaledig. Köket som nästan är färdigt skulle bli helt klart. Detta var något som vi skulle ta tag i den allra första lediga veckan tillsammans.

I trädgården skulle följande behöva åtgärdas:

Måla alt. olja pergola, byta tak. Skulle ev. lägga trätrall eller bastmattor eller något.

Ny uteplats bredvid trappan, gräva, hälla i grus, sand, lägga plattor, fixa schyssta möbler.

Röja buskar, rensa rabatter, fixa gräskanterna, ta bort ogräs mellan plattorna.

Laga gräsklipparen, och laga gräsklipparen (den som vi lånade när våran gick sönder...  gick sönder)

Olja in staketet etc...

Nästa vecka är det vår sista lediga vecka tillsammans. Jag tittar på min lista och ser ifall det är någonting jag kan bocka av. Jag konstaterar att ingenting revolutionerande har hänt. Jag undrar också, vad f-n vi har gjort?
Men så ett litet ljus i mörkret, halva staketet är inoljat, jag får väl sätta en halv bock där.

Köket är fortfarande nästan färdigt...


(Mattias i atmosphere på Lisse)
Man kan säga att det är lite uppförsbacke,
sen går det bara utför... hmm

Men idag tog jag mig i kragen och fick åtminstone lite städning gjort. Men ju mer jag städade insåg jag hur mycket mer jag hade att städa. Och ju mer jag insåg detta dessto mindre lust fick jag. När man dessutom tio minuter efter att ha plockat undan femton grejer på ett ställe hittar femton nya grejer på ett annat ställe som man sjutton minuter före detta hade rensat då är det inte ens kul. Varför städar jag det är ju bara frustrerande.

Jag inser dessutom att det är lite som att släppa en fis på lek och buslandet. Bara de närmaste ser att du gjort något litet extra, medans kaoset fortsätter för alla andra.

Men imorgon är en annan dag då ska jag vädra lakan, torka ur skåpen, rensa i källaren, damma bokhyllan, städa altanen, damsuga under soffan, tvätta bilen eller något annat som inte heller blivit gjort den här sommaren.

Som en kompis undrade på fb finns det trädgårdsintresse att köpa på postorder?

Svaret är nej vilket är lite underligt med tanke på att det mesta finns att köpa på postorder, gardiner, kläder, hängmattor, trädgårdstomtar, löpare, diskmaskiner, en ny fru.

Men när det kommer till detta med trädgårdsintresse verkar det helt hopplöst att finna. Jag tycker det borde ingå i dealen när man köper ett hus. För gudarna vet att det skulle behövas tillsammans med lite renovering-, inrednings- och städintresse. 

Erbjudandet skulle vara något i stil med 30-tals putsvilla centralt väster, 900 kvm tomt säljes med städ-, inrednings- och trädgårdschip. 

I baschippet ingår intresse för sedvanlig rengöring, inredning i ek och varma färger, samt mönstrade gardiner och relativt mycket pynt. I trädgården är mattan välklippt och en och annan trädgårdstomte går att finna.

Sedan finns det bas + då man drar ner lite på färgerna och pyntet och trädgårdstomtarna går bort.

Så finns ju även delux varianten. Då är allt vitt, minimalistiskt med vitt pynt placeras ut. Barnen har vita kläder och de spiller aldrig och säger aldrig emot. De är praktiskt taget som robottar som gör precis som du vill och du kan även trycka på still så fryses dem och rör sig inte igen förns du trycker på play. I trädgården sitter blommorna med precision på samma millimeters avstånd. Alla blommor är vita. Med deluxen varianten följer vita fingrar till din trädgård.

Vem vet i framtiden kan det mycket väl bli så eller så finns chipet på Haléns postorder bara att beställa. Fast suck och stön till det hade jag väl inte lön. Blev väl något reachip så hela huset blev fyllt med furumöbler och dalahästar och lönnar i hela trädgården.

Puss och kram bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete...


Kommentarer
Postat av: Annsofie

I delux varianten kommer det nog även att ingå en mr white från open art! En som rensar i rabatten ;-)

2011-08-09 @ 22:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0