Jag skulle bara torka av diskbänken!

Jag skulle bara torka av diskbänken inte anade jag då vad som väntade mig då hade jag ju låtit bli så klart. Som sagt jag skulle bara torka av diskbänken när jag upptäckte att disktrasan var så stel, av allt torkande av matrester som spillts under en tid (hur lång vet bara trasan), att den inte ens drog åt sig vatten. Alltså fick jag byta disktrasa. Detta gjorde jag med den bieffekten att jag då ser  att soppåsen är full, liksom kompostpåsen, behållaren för plastsortering likväl som behållaren med glas och metall. Inte bara lite fullt, utan proppfullt som i det går inte att stoppa ner en ända sak till för då sprängs behållaren. Jag stänger så snabbt det bara går med IKEAS ljuddämpande lådmojänger och börjar med att torka diskbänken.

Efter det ser jag att det ligger massa smulor på köksbänken framför fönstret som vetter mot trädgården och tar ett fastare tag i trasan lika bra att få det gjort när ändå trasan blivit nervätt. Förstska jag bara flytta på brödrosten. Att flytta på brödrostar utan att det ramlar ut tusen smulor är liksom att fylla på kaffeburken med kaffe utan att spilla ett helt omöjligt uppdrag. Därför ledde denna aktion som ni kanske förstår till att en ganska riklig hög med små fina brödsmulor både bruna och vita ligger där på köksgolvet och hånler.

Denna radda av händelser gjorde mig fruktansvärt matt och själva arbetsbördan blev som ni kanske förstår rent av övermäktig denna morgon när Kalle är lämnad på dagis, Oskar sover i vagen och allt jag ville göra var att torka av diskbänken och sätta mig i soffan och kolla på TV med en god kopp nybryggt småbeskt kaffe (för det är väl så att även kaffebryggaren skulle behöva ha sig en omgång).

Detta resulterade således i att det som blev gjort denna morgon var byta disktrasa och torka diskbänken samt ställa in brödrosten (vilket så här i efterhand jag mycket hellre skulle haft ogjort). Brygga kaffe och sedan sätta mig här framför tangenterna och smattra ner eländet. Resten mina vänner är sådant som jag fortfarande tänker att skulle kanske, men borde jag inte egentligen, jo jag ska väl göra det sen...

Puss och kram ett jobb ger mer jobb det är dagens sanning, ja tänk,
vad det kan ställa till det att torka av en bänk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0