Kalle vs. Stålmannen

Virajan Kalle är snäll och ganska gosig men tycker inte om bäbisar. Om bäbisen skriker kan virajan rivas med sina klor.

Väran Kalle är snäll och ganska gosig men tycker inte om bäbisar. Om bäbisen skriker kan väran ryta med sitt jättegap.

Andra djur som gestaltas i vårt hus är av den lite mer vanliga arten som t.ex. tiger, katt, haj, krokodil, och dinosaurie. De som du kanske vid det här laget redan har gissat är ganska snälla och ibland mycket gosiga men det tycker inte om... ta da.... bäbisar. Och om bäbisen skriker då...

Fast nog gosas det ganska mycket nu för tiden med lillebror oavsett art.

Det går aldrig att vinna över en fyraåring snart fem för sjutton i en lek med superhjälte tema. Nej, minsann. Har du försökt? Jag har.

Tänk dig att du möter Ismannen som bajsar iskottar som kommer flygande emot dig (detta har hänt på riktigt). En ganska bra motståndare torde vara Eldmannen, japp det är vad du tror. Elden som du slungar mot isen för att försvara dig är nämligen värdelös för då tar Ismannen bara sin frysfunktion och fryser elden. Jag är superstark och blockar isbajsen som kommer yrande runt mig. Fast det går inte för då tar Ismannen upp mig och kastar iväg mig en kilometer. Det är svar på tal hela tiden. Jag skulle vilja se stålmannen möta Kalle 4,5 han skulle inte ha en chans.

På tal om Stålmannen. I somras när vi åkte med bilen lekte jag och Kalle och då dödade hans gubbe mig. Kalle visste inte riktigt vad död var. Jag förklarade att då finns inte mamma mer, då kommer aldrig mamma hem igen och pappa och Kalle och Oskar skulle få bo själva i huset. Ja, men mamma, säger Kalle stålmannen skulle hitta dig. Jag log mot Kalle och sa, inte ens stålmannen skulle hitta mamma. Joo, mamma, skrattar Kalle, han hittar alla. Jag lät det bero och så lekte vi vidare.

Jag tycker det är så svårt ibland vad man ska tillåta i leken det låter så hårt ibland när de leker och man vill inte att de ska förlora sin oskuldsfullhet. Eller är det så att pojkar är som pojkar är, att deras lek innebär att de skjuter, fäktas och fightas? Att alla legogubbar som är värda vatten är arga, farliga gubbar?

Igår i lekparken var det en liten kille i Kalles ålder som gav sin bror en snyting mitt i nyllet. Det skillde inte så mycket på dem i ålder. Killen som fått snytingen var vansinnig på lillbrorsan och hade ont. Pappan kunde inte göra något för han såg inte snytingen som han sa. Sen pratade han vidare med sin kompis när barnen gav sig på varandra igen. Då sa pappan ska vi åka och köpa glass..... Jag ger någon en snyting... kontentan jag får en glass..... toppenfilosofi....

Insåg där och då att Kalle inte är så förskräcklig... min lilla älskling... någon dag innan du läser min blogg ska jag lära dig vad ironi är. Och så fick jag nya krafter till att orka tjata och gnata när du säger eller gör tokigheter. Och aldrig kommer du få en glass om du slår din bror, eller någon annan för den delen. Det kan jag lova.

Snart dax för bvc med lilltrollet. Och ikväll blir det match mot HOIF min önskan att krossa dem är lika stark som Ismannens bajskottar.

Puss och kram Oskar sover i min säng medan Kalle kollar på glada grodans gäng!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0