Jag ska vara mammaledig och alla vet vad du gör för de har läst det på facebook

Nu ska jag vara mammaledig i ordets rätta bemärkelse. Jag ska vara ledig från att vara mamma. En sista avstickare innan jobbet börjar igen på måndag. Jag och hälften av ett helt underbart tjejgäng ska nämligen åka på vår numera årliga sommarresa. En tradition som bildades förra året. Men flera år tillbaka har vi åkt på en vinterresa samma tid, samma plats. Jag tror vi är lite kända där nu, eller var det ökända? Jag vet inte riktigt!

Vi säger alltid att vi inte ska prata barn, för alla är ju precis som jag där för att undfly det dagliga livet och tillföra lite flärd och tjejigt egentidslyx för att balansera upp energinivåerna i den ibland lite gråare vardagen, det brukar gå sådär till att börja med. Bilfärden brukar bestå i att prata av sig om allt som har hänt/händer, alla har ju sitt. Men det är väl det som är grejen vi får utlopp för det som är jobbigt och stöd och pepp att gå vidare och vi delar med oss av det roliga och glädjande i våra liv. Det är väl det vänner är till för!

Resan ger så mycket energi, även om man är trött och lite bakis efteråt så kan man leva på minnena långt efter och plötsligt i kopieringsrummet på jobbet minnas nått kul och brista ut i ett stort leende alldeles för sig själv. Jag känner mig mycket lyckligt lottad över att få vara en del av detta underbara spektakel. Våra tripper är som ett färgprakande fyrverkeri och snart ska vi tända stubinen.

Jag läste på Facebook, såklart det är ju där man får reda på allt om alla nu för tiden, ett inlägg av en mamma som kommenterade sin något förfallna mammalook. Mysbralla, oduschad och lite småfet. Jo, jag känner igen mig.  

Jag funderar starkt på att ta en dusch, just nu känns det som det var flera dar sen. Jag luktar t om lite svett. Jag behöver raka benen igen, typ varje dag, jag fattar inte hur snabbt något kan växa. Det är ju så jag kan tro att någon häller på gödning och växtnäring på benen (och lite andra ställen) när jag sover.

Det är ju faktist något som är positivt med hösten då har man långbyxor och det syns inte om man slarvar och på vintern slipper man ha långkalsonger. På våren är det som skogsskövlingen i regnskogarna inne i vårt badrum håret bara yr omkring, hehe.

På tal om facebook haha, jag träffade några kompisar för ett tag sedan som jag inte träffar så ofta men det visade sig att jag redan visste allt de hade haft för sig för det hade jag redan läst på fejjan.
-Vi var på Öland förra veckan.
-Ja, jag så det på fb.
-Vi fick punktering.
-Ja, jag såg det, och så fick ni hjälp av en lastbilschafför från Polen och sen grillade ni på fredagskvällen, jag tror det var kyckling, det såg ut som det på bilden. Dan därpå hade ni sol och alla badade utom du, för du tyckte det var lite för kallt i vattnet. Salladerna såg goda ut, men jag såg inte riktigt vad det var för dressing.
OKEJ!

Såg någon som hade lagt ut en bild på sin lunch häromdagen med en belåten beskrivning och jag vet jag tänkte ska de äta det där, fan va äckligt!

Det är nästan så ibland. Jag ska inte säga så mycket jag är ganska ivrig facebookare själv. En sån där irriterande jävel som lägger ut bilder på barnen hela tiden. Precis som att alla vill se mina fantastiskt fina underbara barn på bild hela tiden, när de äter, sover går, står, skiter... Ja, det är klart de vill. 

På bild är faktiskt mina barn fantastiska och underbara, tysta och lugna också...

Om det är någon som undrar så spetsar jag inte alls till saker, överdriver eller skojar om något här i min blogg, allt är precis som det beskrivs in i minsta detalj.

På lördag kväll när jag varit borta en hel dag från mina barn kommer jag sakna dem men bara en liten stund, innan roséglaset fylls på och skrattena ekar mellan husen och försvinner bort över vattnet och ebbar ut, om och om igen...

Fy fan va kul det ska bli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Vad sa ni? En bild på mina barn! Ja, men visst håll till godo här är Oskar!


Till nästa gång ha de så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0