Bildbevis

Igår gick jag upp en sväng till min kära mamma som bor i samma hus som mig, att bo i samma hus som sin mamma kan leda till många bra ämnen för bloggen.

Mamma hade besök av sina två sköna systrar. Det bjuds garanterat på skratt i deras sällskap. Att sitta och lyssna på deras diskussioner är underhållning de luxe. Mamma berättade om en gång när hon hade sagt till storasyster att hon önskade att hon kunde ha uppsatt hår. 

Storasyster som jobbat som frisör en gång i tiden, kollade på mamma och sa, vad löjlig du är alla kan ha uppsatt. Sagt och gjort de provade. Efter en stunds tyst granskande konstaterar storasyster fd. frisören fakta, nej, du har rätt, du kan faktiskt inte ha uppsatt.

end of story...

Vi satt där och drack kaffe och pratade ett bra tag om allt och ingenting det blir inte ofta tyst vid bordet men vid ett tillfälle blir det tyst och jag tittar upp på Anki och Sara och säger det uppenbara... 

-Så ni färgade också ögonbrynen igår!

Ljudlig suck från båda och på inandning, ja.

-Mer kaffe någon?

... och så kommer då enligt önskemål bildbeviset, hitlers mustascher håll till godo. Och då har det gått ett par dar.



Nu ska jag ta mina två nya kompisar och åka ut till Marieberg som säkert många andra. Måste införskaffa hårfärg, jag kan ju så bra själv så varför gå till frisören. Några konstiga hårstrån har börjat växa ut från mitt huvud, de har en konstig färg. Det kan ju inte vara grått för gråhårig är man ju när man är gammal. Och det är ju inte jag.

Ska på bröllop till på lördag och då vill jag ju vara fin, tänkte vara lite klok för omväxlings skull och inte färga samma dag och komma med svart panna, och svarta öron. Med lite tur har mördarsniglarna i pannan (tack för det uttrycket Malin) också sniglat sig iväg.

Ps. jag har gått ner ett kilo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0