Mission accomplished

Dam, dam, da, da, dam, dam da, da, dam, dam, da, da, dam, dam, dadadaaa. dadadaaa...

Det där var introt till Mission Impossible om ni inte förstod det!

Grejer högt och lågt, skitigt, dammigt och fy... fördelen med fint väder som det faktiskt varit några dagar nu, är att man kan gå ut och stänga in eländet bakom sig. Inte låtsas om som att det finns där innanför dörrarna. Problemet är när det blir dåligt väder och man måste vara inne. Och värre blir det när det ska komma över en kompis till Kalle och leka. Ja. det är så illa att man inte ens vill släppa in en femåring och än värre om föräldrarna kommer in och lämnar och själva ser. Vi kommer och hämtar kl. 16 hoppas vi kan hitta honom då...

Men det är lugnt han ska äta lunch först innan han kommer. Eftersom vi nyss ätit frukost så har vi väl halva dagen på oss att städa. Kollar på klockan den är 11,32 hur gick det till?

Det är som ni förstår ett mission impossible... eller!

Vi samlar ihop, buntar och slänger in i garderoberna och tvättkorgen. Plockar bort några legobitar, två böcker ett gosedjur, Kalles badrocksskärp och en halsduk från sängen och slänger på täckena. Tre sekunder senare ligger det en drake och två pusselbitar i sängen och någon har hoppat runt där. Slätar till lite och lägger draken och pusselbitarna under täcket...

In med kläder, smuts, rent ligger om vartannat. Fick ett tips häromdagen att om man hänger kläderna på ett speciellt sätt så behöver man aldrig stryka. Hänga kläderna... fan va bra. På ett speciellt sätt vet jag inte men jag kan ju börja hänga. Tar upp en rul som vecklar ut sig och visar sig vara mina nya beiga chinos, hade nästan glömt dom. Hänger dem och hoppas på att när jag tar fram dem nästa gång är de släta och fina...

Hyr ett släp och slänger på barnens leksaker och kör till respektive rum och lastar av. Mattias har truckkort så han kan lasta av.

Tvättkorgen blir full, varför blir den alltid det när jag städar?  Måste nog lägga på ett kol nu, klockan är 11,46. Mattias och Kalle städar i Kalles rum, fast Kalle vilar mest, han tycker det är jobbigt att städa. Plockar undan en grej av treziljoner saker och lägger sig sedan på sängen och vilar en stund. Jag kommer snart, säger han...

I hallen har någon vänt upp och ner på något sandigt. Ett par skor som varit i lekparken? en hink? en sandlåda, Sahara?

Oskar har precis somnat så jag vill inte damsuga. Men kommer på ett perfekt knep om man trampar i sanden fastnar den under fötterna sen kan jag gå ut och borsta av den ute på trappan. Hittar en sopborste, kanske är en bättre idé.

Swisch, swosch, den får ligga här, eller är det ett konstigt ställe? Nej, det kommer jag nog ihåg när jag ska ha den (visst).

Får ett sms från mamma hon vill ha hjälp med något. Ja, men det hinner jag väl. Kilar upp för trappan fixar problemet och är nere i ett huj igen. Kök, badrum, sovrum, vardagsrum, hall, check... Mission accomplished 12,17, pip.

När kompisen kommer står jag ute i trädgården med trädgårdshandskarna och fixar ogräs mellan plattorna. Det ser väldigt husligt ut, tror jag.

Happ, nu har jag fixat så middagen står på spisen och puttrar det tog 3 minuter och 53 sekunder, medan jag väntar på att den blir klar, skriver jag ett inlägg, spelar rumble och wordfeud. Efter maten ska jag baka en sockerkaka. Hoppas mamma har kokos, det fattas alltid nått när jag ska baka. Jag har det istället för ströbröd i formen det blir skitgott! Undrar om hon har smör också och vaniljsocker jag tror det är slut...

Är det så här det är när man har semester, man får lust och ork att göra saker. En härlig känsla som jag efterlyst länge nu. Kan också ha att göra med att man nu mera får SOVA!!!!

Åh, det har vänt, vågar jag säga så? När jag säger så brukar det gå åt helvete. Då börjar väl Oskar vakna 04.20 igen. Men nu idag iallafall och flera veckor nu har vi fått sova och vi är människor vi, pratar med varandra, vi är inte så irriterade hela tiden. Vi skojar till och med med varandra. Vi är vakna till 01.00 och kollar på dåliga filmer och vi ser slutet, ibland iallafall. Det är så underbart. SOVA, hör bara vilket ljuvligt ord. Du har fattats mig!!!

Va, lugnt det blev nu då, jaha barnen kollar på Smurfarnas jul. Ja, det kan ju vara passande! Ska kolla maten. idag blir det lax i ugn med spenat och färskpotatis. Hälften av potatisen var dålig så vi får en var. Men jag tror det finns lite pulvermos i skafferiet så jag får väl komplettera med det.

Jag är vanligen en ganska laid back person som gillar att ta´t lugnt! När jag läser det här känns det som jag ska döpa om bloggen till morsa på speed. Men det är sömnen den gör underverk, den är efterlängtad till tusen.

Ha en härlig dag och glöm inte att du fortfarande kan vara med och vinna JuJuBe skötbäddsväska fram till 29/7. Om du shoppar på lillabebben.se är du automatiskt med i utlottningen av väskan. Se inlägget "tävling" för detaljer och mitt omdöme, då jag testat väskan.



Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Sofia

05.20 slog Oskar upp ögonen imorse. Jag och min stora trut...

2012-07-24 @ 10:10:55
Postat av: Ojet

HAHA! Det där låter som en dag hemma hos oss om det vankas besök.

2012-07-25 @ 15:35:56
URL: http://idagkonstaterarviatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0