En "lugn" stund på Café Wadköping!

Det är fortfarande tävling se nedan och/eller föregående inlägg!

häromdagen...

En lugn stund, solen skiner och huden är varm. Stadsparkens larm med alla badtörstande barn och sollapande föräldrar lägger sig i samma stunde som man kliver upp för den gamla knarrande trappan. En god bit mat och en kall öl, alldeles ensam det enda sällskapet är deckaren som är alltför spännande för att lämnas hemma. Sjunker ner på en stol med en nöjd suck.

Sen dunkar familjen Karlsson/Pettersson in på Café Wadköping...

Kalle går i hasorna på Oskar hela tiden, gärna stöta på lite så han ramlar. Sen säga oj, precis som att det inte var meningen. Maten som serveras på buffén ser god ut men det finns inget som barnen gillar. Går ner köper en nachotallrik till barnen, går upp och betalar buffé till två vuxna.

Nachotallriken är "skitäcklig", citerar Kalle. Pappa tycker om den och Oskar fast han är galen för han har ingen sked, springer och hämtar en sked. Vatten till alla. Vattnet är förgiftat, av att döma på Kalles min. Nehej, bara lite citronsmak. Hämtar naturellt. Min gaffel är smutsig, hämtar en ny.

Mattias och jag går i omgångar och hämtar mat. Det är något fel på någonting hela tiden enligt Kalle och Oskar har fått smak på kasslergratängen den verkar god men jag hinner inte smaka. Hämtar mer sen. Kalle springer runt bordet när jag hämtat mer och vill smaka. Mmmm, godaste maten i hela världen. Halleluja nått som smakar. Han äter... Jag undrar fortfarande om den var god.

Oskar är klar reser sig upp och står och svajar i barnstolen, börjar skrämmas bu bu bu. Högre och högre, bu BU BU BUUUU. Schhhh, nu räcker det Oskar, nu är det bra. Oskar går omkring vill sitta bredvid mamma, Kalle ser det och springer före och sätter sig. Oskar bryter ihop.

Damen med deckaren reser sig och går, ger upp liksom.

-Nej, men en kopp kaffe Mattias?
-Ja, visst!

Kaffe och kakor, kakorna till barnen. De är lugna några sekunder innan sockerkicken kommer.

Vi går nu, halsar det sista av kaffet på stående fot. Här ifrån NU!

I lekladan blir det full lek med affär och ladugård. Kalle och jag turistar sen Wadköping medan Oskar och pappa leker vidare.

En mysig dag i gamla hjärtat av staden. Tjat och gnat och massa kärlek, precis som det brukar vara.

Idag har jag varit med Oskar på ögonmottagningen, det gick bra han behöver inga glasögon. Men de ville kolla eftersom storebror har. Kalle leker med sin bästa kompis, de blev helt galna när de såg varandra. Köpt rengöring och behandlande kräm mot akne. (Akne som jag har fått som 38-åring. Skitkul)!!! Lagat två maträtter och gjort en rabarberpaj. Måste laga iordning laxen innan den blir dålig och rabarberna som blev över sen sist.

Månne jag blitt inspererad av Kajsa Warg, där i Wadköpings gamla kvarter. "Man tager vad man haver".

Hur nöjd som helst över mig själv och kallade mig själv husmor. Mattias tittade på diskbänken som var ganska belamrad efter två maträtter och en paj och sa, "det är husmors jobb att plocka undan efter sig också"!
Men det är väl ändå inte rättvist ;).

TÄVLING! pågår ju och jag har testat JuJuBe skötbäddsväska. Kolla in inlägget innan där finns fler bilder och omdöme. 

Visst påminner den lite om Paul Stanley sångaren i Kiss. ROCK ON!

Under perioden 14/7-22/7 lämnar Lilla bebben 20% rabatt på hela sortimentet utom på Belly bandit till mina läsare. 

För att erhålla rabatten uppge rabattkod: isofiasvärld2012

Det fina i kråksången är att alla som handlar hos http://www.lillabebben.se/ mellan den 14/7-29/7 är automatiskt med och tävlar om en likadan skötbäddsväska som jag testat, nämligen skötbäddsväska Bechanged från JuJuBe värde 695 kr! Totalt två väskor lottas ut.


Fantastiskt är att det just nu pågår superrea på babykläder hos lillabebben! Bland annat är det 30% rea på allt från DUNS som är väldigt härliga kläder. Lilla bebben har dessutom fraktfritt hela sommaren!

Tävlingen pågår alltså fr om 14/7 tom.29/7 och rabattkoden gäller under perioden 14 juli-22 juli.

Det var allt för idag, hoppas ni ska gilla Lilla bebben lika mycket som jag och lycka till i utlottningen av JuJuBe.

Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: emma - williams mamma

hej jag vill vara med i tävlingen men hur går man till väga för att vara med och tävla?? :)

hittade din tävling via fb hos lilla bebben :)



/emma

2012-07-20 @ 03:56:44
URL: http://lifeofhjorth.blogg.se/
Postat av: Etta L Crowson

Om man shoppar hos Lilla bebben under perioden 14/7-29/7 så är man automatiskt med i tävlingen!

2012-07-20 @ 10:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0