Med två hitlermuschar i pannan

Idag har jag börjat banta för fjärde gången i år. Men den här gången tror jag verkligen att det kommer gå bra...

Jag har också färgat ögonbrynen. Mina ögonbryn blir jätte blonda efter två minuter och 43 sekunder i solen. Det ser då ut som om jag inte har några ögonbryn.

Det finns som tur är ögonbrynsfärg. Färgen jag hade förrut var naturligtvis slut så jag fick köpa någon snabbvariant.

1. Applicera aktiveringsvätskan på ögonbrynen, två gånger för att vara säker att den täcker. Låt verka två minuter. Jag hinner nog raka ett ben emellan.

2. Applicera färgen med ett jämt lager med mascaraborsten. Mascaraborsten är borta den finns ingenstans, typiskt ett okomplett set ögonbrynsfärg till mig, tack så himla mycket, men jag är inte den som grinar ihop för det, bäste dräng reder sig själv, eller något sånt. Jag tar en tops. Men nu gick det kanske längre tid än två minuter eftersom jag letade efter mascaraborsten.

3. På med färgen fort som fan, oj vad det blir svart snabbt, låt se nu hur länge ska det här sitta då, vart kan det stå, jag letar i instruktionerna i godan ro applicera... bla, bla, bla och låt verka 30 sekunder, jaha va bra, 30 sekunder då vet jag. 30 SEKUNDER.

4. Då tvättar vi.

Aj, det svider lite. Men va i hela... jag ser ut som en jävla dalmatiner. Halva ögonbrynen är mörka medan den andra halvan fortfarande är ljus.

På med mera aktiveringsvätska, lite mer, måste vara säker att det fäster nu. Kanske ska det vara lite till. Rakar andra benet. Glad jag kommer ihåg att raka andra benet. Det hade annars inte varit otroligt att jag gått iväg med ett rakat och ett orakat ben, inte bytt trosor för jag ska ändå träna ikväll, råkat ut för en olycka och hamnat på sjukhus där en ung skitsnygg doktor med stomatol leende hade undersökt mig. Pinsamt.

På med färgen, visar Mattias vad rolig jag ser ut med all färg på ögonbrynen, jag kanske ska ha så här, säger jag och gör viftar med ögonbrynen upp och ner. Ta lite emellan också så blir det skitsnyggt, svarar Mattias. Jag tänker tanken, men... visst fan 30 sekunder. 

Tvätta. Torkar mig med handduken lite försiktigt då det nu svider lite mer och tittar upp i spegeln med en nöjd min för att granska mina nyfärgade fräscha ögonbryn.

Men, varför har inte färgen försvunnit. Jag tvättar igen. Färgen sitter liksom kvar på skinnet runt omkring och under brynen. Helt plötsligt ser det ut som jag har två svarta jättemustascher över ögonen. Gnor som bara den, det svider, men jag gnor lite till.

Lite bättre blir det, det är först lite svårt att se men när rodnaden lagt sig är mustacherna inte så yviga längre, de liknar mer två Hitler mustacher.

Jag går sakta in i sovrummet och byter trosor, jag tar ett par fina i hopp om att mina nyrakade ben och rena, fintrosor ska dra uppmärksamheten från mina Hitlermustascher i pannan om jag nu skulle behöva träffa den där snyggo doktorn på akuten. Jag tar på mig solglasögonen och packar en liten matsäck och drar till lekparken. Som tur är är barnen där för små för att hört talas om förintelsen så kanske blir det inte rädda för mig utan bara undrar så där på barns vis varför den där mamman har ögonbryn som Ali på Pizzeria Nobel.

Ps. Jag ska snart berätta lite om vår semesterresa som bar oss till Legoland och sedemera till Björkängscamping i Halland. Men det får bli en annan dag! Nu ska jag gå och ÄTA... en falurågrut utan smör, ett glas vatten och kanske buljongen från fisksoppan som vi hade till lunch.

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Hahahaha! När jag tog bort en leverfläck på benet och låg på mage på britsen kom jag på att jag inte hade några strumpor och hade världens fulaste hälar men hoppades att läkaren inte skulle märka det. Gick väl 3 minuter innan hon säger "du, du behöver fila hälarna" ...jobbigt!

2012-06-30 @ 22:02:32
Postat av: Bodypalace

Hehe får vi inte se nån fin bild på det då? ;)

2012-07-01 @ 12:04:16
URL: http://bodypalace.blogspot.se
Postat av: Big sis

Jag antar att jag kan bjuda på en bild ;)

2012-07-02 @ 11:25:10
URL: http://isofiasvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0