Nä men hej!

Oj, det var knappt jag hittade hit. Varför då, då? Jo, för att...
1. jag har inte haft någon inspiration.
2. jag har inte haft någon inspiration.
och
3. jag har inte haft någon tid...
 
Med fyra heltidsjobb är det svårt.
1. uppfostra och ta hand om Kalle
2. uppfostra och ta hand om Oskar
3. ta hand om hus och hem
och det fjärde och minst krävande mitt jobb som arbetsterapeut/lots på kommunen.
 
Men det finns hopp en kvinna Elsa Johansson som jag var och lyssnade på hade sin peak och hade debuterat som författare nyligen, hon var 83. Det var hennes sista publika framträdande, hon skulle luta sig tillbaka och skriva och umgås med sin trolovade sedan 6 månader tillbaka.
 
Kalles 6-års trots hänger ihärdigt i och vägrar släppa taget. Det har tydligen svårt att fatta att det inte är välkommet längre. Fasen det har aldrig varit välkommet. Jo, en annankul nyhet är att Oskar gått in i sin tvåårstrots. För er som inte är där ännu eller inte kommer ihåg. Det är då de lägger sig ner och skriker hysteriskt när något inte är till belåtenhet och då går det inte att kommunicera med dem för då blir det bara värre.
 
Det är som vanligt med andra ord... Man hör inte sina egna tankar, provocerande ungar som vill ha uppmärksamhet 100% av din tid.
 
Min teori är att det blir bättre till sommaren. Att Kalles 6-års trots/kris monsterfasoner då har kapitulerat och rättat in sig i ledet med det sedesamma, snälla, hörande barnen. Ja, för mig kan han gärna få bli lite menlös också, då blir det nog lättare att få sin vilja igenom. Till sommaren har nog Oskar tvåårstrots lagt sig också. Men vänta nu var det inte treårstrotset som var värst???
 
Åh, men en lite solskenshistoria kan jag väl bjuda på mitt i småbarnshetset.
Kalle den lille Don Juanen har skaffat sin första flickvän. Det är en gammal bekantskap sedan tvåårsåldern. När Kalle slutade dagis och började nollan insåg han att han var KÄR!!!
 
Igår fick han äntligen tid med flickvännen som följde med hem. God mor som jag är hade jag köpt hem kärleksmums. Ja, det är en sådan period nu när baka är sådant som andra gör och tycker att hembakt är godare än köpt bröd. Man vänjer sig det har blivit mycket bättre och dessutom vill jag inte vara orsaken till att en massa jobbtillfällen försvinner. Flickvännen hade en lång utläggning om hur det var när man var ihop. Gällande valet av pojkvän resonerade hon som så...
 
När jag skulle pussa Adam gick det inget vidare, han sprang iväg. Sen provade jag med Ossian men det gick inte heller så bra. Dessutom har han förstört grinden så jag är arg på honom. Kalle fick jag pussa så jag väljer honom.
 
Kärleken ligger i luften, nu ska här lagas mat, tar på mig hushållerskerollen. Nu kör vi!
 
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0