Det är då man får börja kolla bikini i Halénskatalogen

Varför börjar man panikbanta i slutet på april? Kan det vara den analkande sommaren som börjar tränga sig på med löften om soliga, lata dagar vid sjön. Katalogerna kommer nedsvepandes i brevlådan med solbrända vackra modeller med vita "super skinny" jeans och små tighta linnen, för att inte glömma bikinisidorna. Det ser så himla läckert ut på bild tills bilden skiftar inne i hjärnan och man ser sig själv där uppe i huvudet någonstans med linnet som stannar en bit över naveln och byxorna sittandes på halva rumpan blottandes den guppande magen och myntinkastet. Desperat byter man H & M katalogen mot Haléns och börjar kolla sidorna med dambikinis med slimmande effekt. Måste ju funka eftersom de modellerna ser jävligt slimmade ut, eller!!! Får också byta katalog på grund av att den lilla trekantsöverdelen som Hennes för numera bara skulle täcka bröstvårtan och passar dem som har kupa lilla a minus. Nej här behövs allt en med lite mer stabilitet och stadga som ger ett riktigt stöd vid promenader. Det låter mer som man behöver en rollator! Ja, varför inte man skulle kanske kunna lägga upp brösten på den lilla plattan som finns mellan handtagen på rollatorn och köra omkring med dem hit och dit...
 
Halterneck har jag alltid gillat men det funkar inte, neej då, det blir  för nedtyngt liksom. Det som hänger där framme ska lyftas upp av nacken och det orsakar nackbesvär och nya besök till naprapaten. Nej då får axlarna bära bördan, axla oket så att säga. De är lite starkare och så blir det mer jämnt fördelat. Ungefär som när man bär hem ett par kassar från ICA det gäller att fördela tyngden jämnt i två påsar så det blir lättare att bära hem dem, man kan ju inte lägga all mjölk i en kasse liksom.
 
Ja, tyngdlagen har sagt sitt...
 
Jag önskar att jag inte brydde mig det skulle va så jävla skönt att bara gå där på den soliga stranden och inte tänka på hur magen trycks ihop och bullar sig över troskanten när man böjer sig ner och ska gräva i sanden med barnen. Men eftersom man bryr sig intar man den något obekväma positionen som innebär att man måste sätta sig i sanden sätta händerna bakom ryggen och sträcka ut benen tillbakalutad för att få magen att se plattare ut. Samma position får man ha när man solar, i solstolen kan man bara använda liggläget för sitter man upp får man vita ränder på magen. Så nu ligger man och blir vit på halsen istället på grund av spanandet på barnen från lutningsläge. Jävligt obekvämt och jobbigt för magmusklerna när man sitter på det viset i sanden (och då har jag inte ens tagit upp sanden som man får i röven) och till sin förvåning märker man att det faktiskt existerar magmuskler för de börjar bränna och göra ont. Efter tre minuter i denna position har du skaffat dig träningsvärk, är det inte fantastiskt. Det är även lite svårt att gräva man får liksom kasta iväg sanden med spaden och hoppas att den träffar hinken för man vill absolut inte böja sig framåt.
 
Men jag är inte bitter... haha nej då!
 
Men så får jag då ett sådant där jävlar anamma att nu ska jag fasiken göra något åt saken och min målmedvetenhet vet inga gränser. Det räknas kalorier in och kalorier ut och det blir jävlar i mig inget fusk och inget plus på kalorikontot in. Det värsta är att det brukar gå över så himla fort...
 
På ett par tre dar så där...
 
Så det blir nog ingen större skillnad i sommar... men jag har inte gett upp riktigt än! Fast imorgon är det ju fredag och sen är det ju lördag... Åhhhh! Jag önskar det bara kunde vara mån, tis, ons och torsdag några veckor nu fram till juli. Då går det ju också fortare fram till min semester. Om inte annat kan man ju alltid börja panikbanta på måndag igen!
 
Jag återkommer med hur helgen gick!
 
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0