Mello

Trött och grinig sätter jag mig ner vid datorn och försöker klämma fram orden. Det går ungefär lika bra som det gjorde att skita när jag var gravid och förstoppad för ett par år sedan. Trött och grinig för att ungarna inte kan låta bli varandra utan måste vara på och peta, trumma på huvudet, fälla krokben, stoppa upp tårna under näsan på varann. Men när jag särar på dem och säger åt dem och leka i varsitt rum kollar de på mig som om jag inte bara vore från yttre rymden utan helt dum i huvudet dessutom. "Vadå, vi vill leka"!?
 
Varvid jag bestämmer mig för att gå därifrån låta dem klå upp varandra och inte gå in i rummet förns det blir tyst i rummet för då kan man lita på att det är något lurt som hänt. Jo, det funkade faktiskt rätt bra, för mig iallafall...
 
Får lite förnyad energi av att inte tjata på tjugo minuter och orkar föreslå att vi ska göra vår egen melodifestival. Något som barnen lätt nappar på. Jag vet redan vilka låtar vi ska köra för det finns bara fyra låtar på deras låtlista och på ett år nu så har ingen låt vare sig kvalat sig in eller ut därifrån.
 
Första låten är PSY, Gangam Style, of course... Kalle och Oskar kör sina moves. Tänker att vi måste satsa på yrkesutbildningar i framtiden den där estetiska och musikaliska ådran, som jag självklart har, har inte barnen ärvt. Det blir iallafall rungande applåder efter framträdandet. Sen är det min tur. "Här kommer mamma med Amazing". Danny och jag. Dansar över golvet kör skridsko moves, robott dans, rumpspinn och moonwalk, saturday night fever, lägga i kundvagnen, twist... You name it. Jag är ganska säker på att jag kommer att vinna den här mellon.
 
Oskar och Kalle får köra pausunderhållningen innan det äär dags för juryn att lägga sin röst, juryn den enfaldige Kalle i det här fallet. De två andra låtarna på spellistan, I like to move it och Bananen med Kingen låten skrålar ur högtalarna och det är mycket underhållande. Copacabanana får vi inte spela här hemma eftersom den är snuskig, den är äcklig stäng av skriker Kalle när jag försöker införa något nytt och nått jag tror barnen gillar. Men varför då? Blir min fråga naturligt. "Vet du inte vad Copacabanana betyder, det betyder bajs", säger Kalle utan att vänta på något svar.
 
Juryn dömer sedan 9 poäng till bidrag nummer två, mamma med Amazing. Ganska högt! Men sen kommer Kalle och Oskar och de får .... nu är det spännande han drar ut på det och håller inne med det. Kan det här betyda att jag åker på stryk men någon ynka poäng tänker jag, de kommer få 10 poäng eller? Kalle och Oskar vinner med 30 POOOÄNG, skanderar Jury Kalle. "Va, 30 jag tänkte 10, säger jag snopet. "Men mamma du dansar faktiskt inte så bra", svarar Kalle han tittar på mig med en blick som säger, faktiskt ganska pinsam.
 
Jag bjuder på det dem skratta och hade kul, mest när jag dansa då... Men åtminstone så bråkade dem inte. Hur tror ni det kommer gå för bajslåten då? Trevlig Mellokväll därute!
 
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0