Hur är konditionen? Hardy partynen! 1,4 kg, Snart är det punkt! Saknat dig!

Aha, idag är det konditionstest igen... Jag undrar jag, hur det ska bli. Om inte konditionen blivit bättre då kan man ju lika gärna lägga ner. Fast det känns bättre men mycket som har med känslor och göra sitter ju där uppe.

Vad händer och fötter? Ett party har gått av stapeln som föranleddes av ett besök till relaxen. Utsatte mig för diverse rutschkanor mest för att bevisa att jag fortfarande vågar. Höll på att dränkas i vildforsen som vanligt det är den där sista biten när man kommer ner som liksom drar en under och drar ner brallorna... Det var kul iallafall. Sen bar det av hem till mig och lite fördrinkar och spackling, det går så mycket lättare att göra sig iordning när man redan fått i sig lite man är inte lika nogräknad liksom. Drog ut på Ritz och festade sen natten lång som bara vi kan...Ja, det var roligt, dagen efter... var mindre kul... Fast det är nästan så jag fick mersmak men jag vet inte jag borde nog hålla mig hemma ett tag nu.

Så om inte all träning försvann i alkoholångorna i fredags så har jag alltså förhoppningar om en lite bättre kondis än sist. Medelmåtta som man då var. I och för sig ganska van vid det men det vore kul om träning och slit har gett resultat. Jag har hängt i ganska bra och tränat ändå tycker jag.

Jo, så har jag lyckats med min tjuvstart och gått ner 1,4 kg (i måndags man väger sig på måndagar). Vet förstås inte om det kanske har mest med att göra med att jag inte kunde äta på två dagar efter fredagens utgång... hehe... I söndags spelade vi match i Linde och det tog mig två timmar att äta upp en halv macka, det kanske jag redan nämnt.

Färgat håret har jag gjort, fortsatt blond, alla blir ju mörka på vintern så jag trotsar. Värt att nämnas att jag cyklade till jobbet idag, det var inte igår. Värt att nämnas också är att jag har ett besök kvar sen är jag klar med den delen av projektet och kommer gå in helhjärtat för att skriva rapport och sätta punkt. Fan, va jag ska fira sen för det är verkligen två år av svett, blod och tårar som paserat. När jag sätter sista punkten ska jag vara redo med en kyld flaska champagne så underbart och samtidigt lite sorgligt en omvälvande tid i mitt liv som också får punkt.

Jag nämnde det där med spelglädje efter matchen sist och tisdagsträningen det var så kul. Alltså det här med fotboll det är så mycket annat än bara teknik och skottövningar, det är en hel del socialt värde inblandat. Jag märkte att jag saknat min bästis så mycket efter det att hon var nere och gästspelade. Äntligen någon som man kunde härja fritt med och tracka och håna. Jag fick vara mig själv med andra ord. Jag tycker vi stelopererar ditt knä, för en halt och lytt Mia har fortfarande takterna sitter kvar. Det var en annan del av det roliga, vi har ju spelat ett antal år ihop och vi hittar fortfarande varandra på planen väldigt bra. Så tack för i tisdags då lite äkta spelglädje infann sig hos mig igen, hoppas på fler gästspel fast jag har ju inte hört status på knät efter i tisdags så vet ju inte om det kan bli aktuellt. Men har iaf saknat dig!

Nu blir det förälskade kräftor på tallrikarna innan kondistest och träning i Lillån.
Sen ska vi sälja julgranar utanför coop inte idag men, åh herregud mycket ska man vara med om. Men jag tänker fan inte ha någon jävla tomteluva...

Puss och kram nog för det snart är jul men tomteluva på coop är inte kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0