Dags att plocka fram spelglädjen igen...

Lindesberg - Lillån 4-2

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag har alltid älskat inomhussäsongen men i år så... ja, det suger helt enkelt och matchen idag var inget undantag. Men matchen idag var trots förlusten våran bästa gruppmatch och siffrorna 4-2 är bara helt ofattbara. Vad händer? Vi äger spelet, de har ingenting... ingenting förutom fyra baljor då! Vi är det bättre laget och ändå får vi stryk med fyra mål mot två, är jag helt enkelt för partisk? Jag tycker inte det jag tycker inte ens att matchen var jämn... spelmässigt vill säga.

Det är ett jävla skit det är vad det är. Det värsta är att spelglädjen är borta, motivationen. Jag kände mig helt värdelös på träningen sist. Tre skottchanser på femton träningar känns det som. Spelglädjen har inte funnits på matcherna heller. Vi slarvar för mycket. Vi slarvar med passningar och mottagningar (och ändå tränar vi så jäkla mycket på det) vi är inte på tå uppe i anfallet och vi är inte på hugget och följer med upp i anfall från backposition. Det är som någon sa lite segt.

Fast jag vet inte idag kändes det ändå lite annorlunda, det kändes en smula hoppfullt, vi hittade en hel del spelkombinationer och fick med fler folk i anfallet och skapade en hel del chanser, det var så jävla nära mål så det finns inte på världskartan att bollj-ln (ursäkta men jag har tourettes light) inte ska gå in, det är helt sjukt! JC (haha som butikskedjan) satte ett skott utifrån nere vid stolproten, snyggt! Vi tog timeout 2,5 minut kvar rumsterar om lite och pang 2-2 nu vänder vi matchen fan va bra det kändes. (tvåfotaren innan avlossning satt som en smäck).

Sen kan vi väll bara blåsa av matchen och glömma sista minuten, resultatet det vet ni ju redan...

Vi kunde bara efteråt konstatera att vi stryker ett streck över hela 2009. Så nära men ändå så långt ifrån tror jag summerar både matchen idag och utomhussäsongen.

Men vi kan ju faktiskt släppa det här nu för vi är ju redan igång med förberedelserna inför nästa säsong. Om vi däremot avslutar året lite snyggt kan det bli en roligare start på nästa, eller hur? Så vad säger ni ska vi plocka fram spelglädjen igen och ha lite kul och tvåla dit Frövi sista matchen?

Dagens höjdare: Kvistens optimism är fantastisk, jag kom och tänka på dum dummare när han frågar "chans" på Mary Swanson (som han blivit så kär i) på slutet av filmen och hon svarar, att chansen att det någonsin skulle hända, var en på miljonen varpå han utbrister i glädjeyra "So you´re saying there is a chans"!

Dagens magplask: tidig matchstart, två timmar för att få i sig ett halvt tunnbröd...

puss och kram lillån kom igen nu och ha kul, det blir mycket bättre efter jul!

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: ps = photoshop orkade inte skriva ut hela ordet bara :)

2009-12-07 @ 18:31:24
URL: http://linaoforebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0