Jul med Sofia del 2

Det var julafton och snön gnistrade på trädens grenar i den kyliga morgontimman...

 
I jultomtens strumpa låg ett litet paket,
i det låg en julmus som sjöng så ni vet...

Sedan intogs en frukost uppdukad med omsorg som till fest
och ni ska veta på bordet stod inte en rest.
Delikatesser som bröd, ostar och skinka,
stod min mamma för hon som till höger vinka.

Sen bar det av till mormor Märta för en fika så här till jul
det tycker vi kan vara kul...


Väl hemma hos mormor igen där dagen började han då äntligen kom
han hade märkesjeans, pratade norska och luktade rom...

Där blev det till att öppna paket

det roligaste lilla Kalle vet...

Så tack tomten för den här julen

hoppas att det nästa år kommer en lika kul en...

Julaftons kvällen nalkats har, liten är trött liksom mor och far...

Puss och kram och gonatt till er alla jag fick ett par handskar så mina händer ej blir kalla...


Kommentarer
Postat av: Lisa

haha det här inlägget gillade jag! kan du inte e-maila mig lite bilder från julafton måntro? som jag är med på! så kan jag maila några som jag tog som du är med på. pusssssyrris

2009-12-30 @ 20:45:26
URL: http://lioa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0