Sofias jul del 3

Ett yrväder drar fram denna dag efter dopparedan och julfirandet är långt ifrån över.
Frågan är om det är att fira mer jul man verkligen behöver...

 
Så bär det av igen ut och iväg träffa tomten igen
vad det blev idag det får ni se sen...

Det här var tomten för dagen

jag bör lägga till att Kalle har haft ont i magen.

Så mycket sött och gott har i magen slinkit ner
och ändå finns inget stopp, nej, han vill bara ha mer.

I pappret han river, med hela sin iver.

Paket efter paket, så är det ju med barn ni vet.

Som tur var serverades ingen julemat
men nog vart man både mätt och nöjd och lat
va tomten har käkat på för hak
kan man undra med denna jätte bak...

Snön ryker och dansar vilt omkring i en julig dans
det ser nästan ut som den jagar sin egen svans.
Imorgon när annandagen nalkas är julen här igen
jag tror jag får ta en veckas semester sen...

Puss och kram vilket väder det var igår nu längtar jag som tusan tills det blir vår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0